April 2, 2001
Givetvis hittar jag inte 4.30 nu, men 4.29 innehåller samma komponenter, och kan finnas här:
http://www.via.com.tw/Drivers_.....n1429v.zip
March 4, 2001
Som slass säger så inehåller 4.29 och 4.30 samma komponenter, skillnaden är:
"4.30 BETA- New options in install program, now allows you to uninstall the IDE VSD driver."
Ladda ner här:
May 6, 2001
Vet ni hur man uppdaterar allt till det moderkortet jag har? Det finns ju så många uppdateringar man kan göra på ett moderkort. Jag skulle helst vilja ha de allra senaste som passar bäst till de här komponenterna:
Processor: AMD K7 Athlon Thunderbird 1,2 GHz
Grafikkort: ASUS V7700 GeForce2 GTS Pure 32 MB [AGP]
Diskettstation: Mitsumi Floppy Disk Drive 3,5" [Intern]
DVD-Rom: ASUS 8x/32x DVD-Rom [Intern/IDE]
Hårddisk: 30 GB IBM DTLA 7200 RPM [U ATA-100]
Ljudkort: Creative Sound Blaster Live! Player 1024
RAM: DIMM SDRAM 256 MB [PC133]
Nätverkskort: UNEX PCMCIA Ethernet 10/100 MBit
DirectX 8.0a
Hoppas nån kan hjälpa mig...
Till moderkortet är det bara biosen och via driverna du behöver uppdatera! Kanske UDMA/100 också men det brukar inte behövas.
Sen är det bra drivrutiner till ditt grafikkort som förslagsvis kan vara Detonator 12.xx eller liknande.
Sen kan du om du känner för det leta efter nyare drivrutiner till nätverkskortet t.ex. men det behövs oftast bara om man har några problem med det. Annars så är det inte speciellt många drivrutiner som behöver uppdateras. Det är bara att ta orginal driverna och sedan om det inte funkar som det ska då kan du börja leta efter nyare driver.
Tekniknörd som gillar att träna.
Jag tror att orginal Live! driverna är helt okej.. Men inte för win2000 som du och jag kör Slass!
Jo men så länge det funkar så är ju inte ljudkorts drivrutinerna något som man måste uppdatera..
Men sen att jag fösöker ha de nyaste drivrutinerna till allting är en helt annan sak..
Ja jag uppdaterar alltid mina drivrutiner men för dem som inte orkar göra det hela tiden så är det ju kul för dem att veta att det inte är nödvändigt med de absolut nyaste driverna till saker som ljudkort m.m.
Jo det är sant men för en vanlig användare så ger ju de programen ingenting.. eller vad säger du?
De är lite roliga att leka med bara..
May 6, 2001
Var kan jag hitta alla de drivrutinerna och bios någonstans då? Och det ska ju helst passa så bra som helst till mitt moderkort, är det någon som vet hur man gör också (uppdaterar allt)? Det där LiveWare uppdaterar det allt som finns på moderkortet eller bara en del? Och det var en sak till, man behöver nog aldrig uppdatera ett SounBlaster ljudkort för de har så pass bra från början.
PS. Jag har Detonator 12.10 DS.
[ Detta inlägg ändrade av Slim_Shady 2001-05-11 11:55 ]
Du behöver bara leta efter din bios uppdatering till moderkortet på downloads på Asus hemsida!
Sen är det knappast några mer drivrutiner du behöver uppdatera.
Ljudkorts drivrutiner kan behöva ändras om man bytar operativsystem till t.ex Win2000 men annars brukar det som sagt var funka bra!
Sen kan du hitta de nya VIA 4in1 driverna (4.30) i NH:s filarkiv.
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-05-11 12:40 ]
1 Guest(s)