September 17, 2001
Efter att jag läst en massa tester, kollat och jämfört priser och specifikationer anser jag att Asus A7V266 moderkort är klart bäst! Jag har hört att Abit KG7 moderkortet skall vara stabilare och mer överklocknings-vänligt än Asus A7V266! Stämmer det? Finns Asus A7V266 utan inbyggt ljudkort? I sådana fall vart? Någon som vet?
March 4, 2001
Kolla här...A7V266 vs Abit KG7
http://www.viahardware.com/a7v266_3.shtm
Och till alla som säger att Abit är bättre att överklocka med..? Kan ni motivera det ni säger...Asus har lika bra överklockningsfunktioner som Abit...men Asus korten är snabbare...svårt val va?
Visst förr i tiden så hade Asus korten dåliga oc funktioner och Abit regerade men den tiden är över
En sak till...bytta från SB Live! till det integrerade kortet i A7V266 och märker ingen som helst skillnad, varken i musik eller spel...och ja, jag har bra hörlurar 😀
August 6, 2001
On 2001-09-19 09:06, Daniel R wrote:
Kolla här...A7V266 vs Abit KG7http://www.viahardware.com/a7v266_3.shtm
Och till alla som säger att Abit är bättre att överklocka med..? Kan ni motivera det ni säger...Asus har lika bra överklockningsfunktioner som Abit...men Asus korten är snabbare...svårt val va?
Visst förr i tiden så hade Asus korten dåliga oc funktioner och Abit regerade men den tiden är över
En sak till...bytta från SB Live! till det integrerade kortet i A7V266 och märker ingen som helst skillnad, varken i musik eller spel...och ja, jag har bra hörlurar 😀
Åter igen, låt er inte luras av prestandatester som är utformade på det sättet. Mätarna börjar inte på noll så skillnaden ser ut mycket mer än vad den egentligen är. Ex om en mätare börjar på 200 och två olika resultat visas; ett på 201 och det andra på 202 så ser det senare resultatet vid en snabb koll ut som det dubbla... Nog var det snabbare kortet i testet, men inte SÅ mycket snabbare som det ser ut...
August 19, 2001
April 17, 2001
Kör själv med ett Asus A7V266. Det klart Grymmaste MB jag har provat till AMD proppar. Överclocknings vänligt + Superstabilt. Har provat Epox 8K7A & Asus A7M266 + Abit KT7A.
Det finns en bugg i Via KT266 Chipsetet. USB försvinner vid ca, 138 FSB.
Det inbyggda ljudkortet är bra, till skillnad från AC 97 som sitter i Epox bland annat.
1 Guest(s)