June 11, 2002
ÖÖÖÖP!!!
Jo, jag undrar om nån mer har ett Asus A7V333 moderkort....
kommer inte över 150FSB alls... antingen är det nordbryggan som ä för het (man bränner sej verkligen på den) eller så är det AGP bussen som inte pallar trycket...
i vilket fall så måste jag ha 166FSB! det har jag bestämt mej för
Vad jag undrar ä om det går att ändra AGP multipeln i BIOS, har inte hittat nån inställning för det, nu ligger jag på 76MHz och mer än det postr den bara nån gång ibland...
frågan ä om det ä AGP bussen som ä för hög eller om nordbryggan blir för varm
Är det rekomenderat (jag vet ju att det allid ä bra å uppdatera bios men) för att det lägger till en massa tuffa funktioner eller så? vet inte vilken version jag har, tror det är 1004...
nån som vte vad AGP drive strenght ä? kan välja bland en massa bokstäver om man tar manuell där i BIOS?!?
June 18, 2001
AGP Drive Strenght = en funktion som gör att man kan förstärka signalen till AGP bussen.
Detta kan vara behövligt ibland när man överklockar. Nackdelen är dock att som alltid när man förstärker något, så förstärks även bruset vilket kan resultera i dataloss mellan northbridge och AGP porten vilket gör att datorn blir ostabil som f-n och hänger sig mer än ofta så fort det blir någon som helst belastning.
1 Guest(s)