October 10, 2002
Jag tycker att mitt Asus A8N-SLI kort inte alls kan hålla spänningen. Den undervoltar jätte mycket för det mesta. Förutom Vcore som lever helt ett eget liv. För det första så håller dn Vcore inom en gräns av 0,04V vilket börjar vara ganska stort kast på 1.35V.
För det andra så när jag väljer ett värde i bios så kan det gott hända att det är något helt annan spänning som kommer att användas. T.ex. om jag sätter 1.35 i bios så blir spänningen på 1.36. Sätter jag spänningen på 1.35 så blir den 1.34. Och oberoende vad jag väljer för värden mellan 1.4 och 1.5 så blir det antingen 1.4V eller 1.5V. T.ex. väljer jag 1.425 så blir det 1.4 eller väljer jag 1.45 så blir det 1.4 väljer jag 1.4625 så blir det 1.5v.
Har någon liknande problem med sitt moderkort eller är det så att jag borde föra tillbaks mitt moderkort för garanti?
October 10, 2002
Jag kommer inte ihåg på rakarm vad märket var, men det var nog inte något gratis nätaggregat jag köpte, och det har en angiven effekt på 400W. Jag tycker nog det skulle borde räcka. Men kanske det blir i klenaste laget för att mata ström åt 3 hårdskivor, en X2 prolle och ett 7800GT kort.
Vilka av dessa märken är att föredra:
Antec
Fortron
Enermax
Zalman
Nexus
Silverstone
September 15, 2002
warzo wrote: Jag kommer inte ihåg på rakarm vad märket var, men det var nog inte något gratis nätaggregat jag köpte, och det har en angiven effekt på 400W. Jag tycker nog det skulle borde räcka. Men kanske det blir i klenaste laget för att mata ström åt 3 hårdskivor, en X2 prolle och ett 7800GT kort.
Vilka av dessa märken är att föredra:
Antec
Fortron
Enermax
Zalman
Nexus
Silverstone
Jag skulle tro Fortron är mest kostnads effektiv. Har läst mycket bra om dem, har själv ett fsp 400w. Köpte ett annat Ultra Xconnect 500W som jag bara provade en kort stund det presterade sämre, maximala överclocken blev 200mhz lägre.
2 Guest(s)