February 1, 2003
Vilket av dessa är att föredra i en dator som troligen kommer att snurra 24/7 med en A64 X2 4200+ klockad till 2400MHz kyld av en XP-120 samt till att börja med 1 st 7800GT för att senare bli 2 st 7800GT.
Den bör kunna fixa både klockningen och vara lämplig för spelande samt vanligt datoranvändande och inte bara överklockning.
Fördelen med DFI är förutom att det sägs skall klocka bäst är fler SATA och att det går att använda 2 PCI kort ihop med 2 grafikkort som tar upp ytterligare en PCI under PCIe platsen, något som ASUS misslyckats med i layouten av A8N32-kortet.
Men å andra sidan är ASUS tyst med sin passiva kylning samt att jag egentligen bara behöver 1st PCI för ljudkortet när det finns fler än 2 SATA-platser totalt.
Vilket är att föredra? säg inte DFI bara för att det är DFI nu, hur funkar DFI för vardagsbruk i en burk som bara snurrar och snurrar utan extrem överklockning där driftsäkerheten är viktigare än att kunna klocka absolut max av allt?
Vore tacksam för lite input om vilket som är bäst för vardagsbruk och spel men ändå kunna klocka en X2 4200+ till 2400MHz(X2 4600+).
February 1, 2003
NdL wrote: Hade kört på ett expert då de erbjuder lite bättre överklokningsinställningar.
Men om du inte ska maxa systemet och vill spara de pengarna som skiljer dem åt, så kör på ett Asus.
Men jag hade iaf kört på ett DFI.
Då de presterar redigt bra.
Så DFI funkar hyfsat även för dagligt bruk och i spel, utöver att det klockar som en gud? Då är det inte så mycket att fundra över egentligen då prisskillnaden är "bara" 200kr om man som jag tänkt köpa Asus(1869kr) hos datorbutiken och DFI (2070kr)hos Inwarehouse med gratis frakt.
EDIT: Då jag inte vet hur långt en X2 4200+ klockar så vet jag inte heller om 2400MHz är nära taket eller inte, dvs nackdel ASUS. Fördel ASUS är det dock att det blir 16x PCIe per kanal mot 8xPCIe för DFI vid SLI.
2 Guest(s)