ASUS Extreme AX700PRO + Arctic Cooling|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ASUS Extreme AX700PRO + Arctic Cooling
Ante1024
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 22, 2005 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har nu köpt ett Arctic Cooling Ati Silencer 1 (Rev.2). Då när jag kom hem började jag genast att montera bort och rengöra den gamla fläkten och GPU'n. Det var ju inga problem. Sen när jag hade försiktigt strykt på kylpastan som följde med den nya fläkten och skulle montera den på grafikkortet märkte jag det att det var en grön rund kondensator eller nåt sånt som var ivägen. Hmm då var det bara att lyfta upp fläkten och fundera på hhur det skulle kunna lösas. Jag såg att det kunde gå att såga bort lite av plasten på fläkten så att det skulle passa. Sagt å gjort, såga bort en liten bit av plasten och sen passade den perfekt. Men nu var det till nästa problem. Strömmen, stömkabeln som satt på fläkten var för stor så den gick inte ner i ström kontakten. Då vart de så att jag fick klippa av kontakten från den gammla fläkten och löda fast i de två kablarna som kom från nya fläkten.

Så det kan ju va nåt för dom med samma kort att tänka på.. så fler inte behöver göra samma mistag som jag embarassed

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 130
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL