June 6, 2006
Tjenare , jag undrar om det grafikkortet är dåligt ? för jag hade ett moderkort MSI 865PE Neo2 och en P4 i förut med socket 478 . Jag tänkte ifall de kunde vara socketen som var problemet så jag köpte mig ett ABIT AV8 å En AMD Athlon 64 3000+ med socket 939 .
Men det vart bara lite skillnad . Jag har ändå inte bättre prestanda än min polare som kör med moderkort socket 754 å en AMD Sempron 3000+ med ett 6600GT . Och han kör med lite högre FPS på Cs Source .
Så det jag undrar är om det är mitt grafikkort som är Kasst elr om det är ngt annat fel?
Tack För Svar
March 11, 2003
GoesHs wrote: Tjenare , jag undrar om det grafikkortet är dåligt ? för jag hade ett moderkort MSI 865PE Neo2 och en P4 i förut med socket 478 . Jag tänkte ifall de kunde vara socketen som var problemet så jag köpte mig ett ABIT AV8 å En AMD Athlon 64 3000+ med socket 939 .
Men det vart bara lite skillnad . Jag har ändå inte bättre prestanda än min polare som kör med moderkort socket 754 å en AMD Sempron 3000+ med ett 6600GT . Och han kör med lite högre FPS på Cs Source .Så det jag undrar är om det är mitt grafikkort som är Kasst elr om det är ngt annat fel?
Tack För Svar
Vad har du för moderkortdrivrutiner? Grafikkortsdrivrutiner?
Vad får du för resultat i t.ex. 3DMark05? Hur mycket minne har du i maskinen? Vilka spel har du dålig prestanda i?
June 6, 2006
jag har 1 gb kingston PC3200 .. och jag har original Moderkortsdrivruitiner sen dom nyaste Grafikkortsdrivrutinerna , laddade ner dom från nVIDIAs hemsida . de enda som jag tästat än så länge är väll Counter-strike Source . Men när jag hade min P4a i så körde jag FEAR och FarCry mm . kunde inte köra på högsta på långa vägar .
Justja en sak till , innan jag köpte mitt 6800 så hade jag ett X700 .. då hade jag inga problem alls med grafiken . FEAR på högsta även FarCry och Counter-strike Source ..
March 11, 2003
GoesHs wrote: jag har 1 gb kingston PC3200 .. och jag har original Moderkortsdrivruitiner sen dom nyaste Grafikkortsdrivrutinerna , laddade ner dom från nVIDIAs hemsida . de enda som jag tästat än så länge är väll Counter-strike Source . Men när jag hade min P4a i så körde jag FEAR och FarCry mm . kunde inte köra på högsta på långa vägar .
Justja en sak till , innan jag köpte mitt 6800 så hade jag ett X700 .. då hade jag inga problem alls med grafiken . FEAR på högsta även FarCry och Counter-strike Source ..
Och du spelar i samma upplösning nu?
March 11, 2003
GoesHs wrote: men jag kör inte med v.sync på .. och ibland så kommer jag upp i över 200 FPS 😀 men saken är att när jag kommer ut på stora ställen med mkt gubbar på counter-strike source så sjunker FPS:en till ca 60-70 . å jag känner att de är lite segt :/
Det har ju inte bara graffet att göra. Det är också processorbetingat, iom att det blir den som skall hålla ordning på allas agerande.
June 6, 2006
Okej Tack för svar , men en sak till :D.. När jag körde med mitt MSI 865PE Neo2 och Intel Pentium 4 3.0ghz socket 478 , 1 gb kingston Pc3200 och mitt x700 så låg jag nästan alltid över 100 fps och sen när jag köpte mitt 6800 512 mb så gick det mkt sämre . sen så köpte jag ju nytt moderkort och processor och det vart mkt bättre men ändå inte så bra som jag tkr de borde va .
Men om om vi säger såhär : är ett Asus 6800 512 mb bättre än ett Asus 6600GT och Sapphire Ati Radeon X700 256mb ?
March 11, 2003
GoesHs wrote: Okej Tack för svar , men en sak till :D.. När jag körde med mitt MSI 865PE Neo2 och Intel Pentium 4 3.0ghz socket 478 , 1 gb kingston Pc3200 och mitt x700 så låg jag nästan alltid över 100 fps och sen när jag köpte mitt 6800 512 mb så gick det mkt sämre . sen så köpte jag ju nytt moderkort och processor och det vart mkt bättre men ändå inte så bra som jag tkr de borde va .
Men om om vi säger såhär : är ett Asus 6800 512 mb bättre än ett Asus 6600GT och Sapphire Ati Radeon X700 256mb ?
Ja, det är bättre.
2 Guest(s)