November 12, 2006
Hej Köpte nya ram minne idag till min dator. Har Asus P5B och där sitter 2gig ram nu (kingston 2x1gig) och jag köpte ett 2gigs kingston idag.
När jag satt i det o startar upp så i systemegenskaper står det att jag bara har 2.93gig ram.
Hjälp vad ska jag göra för att komma upp i mina fyra gig?
Har läst lite på google men jag e inte så bra på engelska så om det finns någon snäll själ som vill förklara hur jag går till vaga så e jag oerhört tacksam!
Mvh Jonas
January 12, 2007
Du behöver inte vara bra på engelska.. bara att leta en gnutta...
Det finns sjukt många sånna här trådar om Exakt samma sak..
Du kör 32bitars operativ system right?
32bitars os klarar inte att addressera mer än 3GB RAM och därför kan man bara utnyttja RAMmängd över 3GB i 64bitars os
November 12, 2006
Twelve wrote: Du behöver inte vara bra på engelska.. bara att leta en gnutta...
32bitars os klarar inte att addressera mer än 3GB RAM och därför kan man bara utnyttja RAMmängd över 3GB i 64bitars os
Ja jag kör 32bitars. Win xp. jag har kollat så de sitter rätt och även testat att plassera dem lite hur som med!
Jag läste lite och klurar fram att man ev kunde fixa det med "PAD" någonting men fatte inte mer hur!?
April 24, 2007
Ska man vara petig så finns det vissa 32 bitars OS som klarar mer än så men Windows är inte en av dessa. :bok:
Kör på Windows Vista X64 eller Windows XP X64. ( Jag hade valt Vista )
November 12, 2006
Shikar wrote: Ska man vara petig så finns det vissa 32 bitars OS som klarar mer än så men Windows är inte en av dessa. :bok:
Kör på Windows Vista X64 eller Windows XP X64. ( Jag hade valt Vista )
En fråga bra, jag kan inget om detta så ni får tycka jage e trög:P Men måste jag köpa ny hårdvara för att byta till 64?
August 23, 2001
Foxxer wrote: Okey. så det går inte o fixa på något sätt som det e nu då?
Hur/vad ska jag göra för att få 64bitars då?
Du får köpa en licens och installera om.
http://www.prisjakt.nu/kategor.....is_inkmoms
March 14, 2001
32-bits kan allokera 4GB minne totalt, med grafikkort minne och allt annat minne, inte 3GB.
1 Guest(s)