February 28, 2005
Tja
fixade ihop lite delar till en polare, har enorma problem med moderkortet, får upp de här jävla meddelandet "chassi intruded fatal error system halted", mer kan jag inte göra, och det går inte på något jävla sätt att inaktivera det via BIOS som det vanligtvis ska gå att göra, har sökt på Google och detta verkar vara ett typiskt problem med ASUS..har försökt med ALLT
Senaste bioset finns redan, har resetat CMOS hundra gånger om osv osv osv MEN inget skit funkar, jag vet att det ska gå att inaktivera sådana varningar under hardware monitor men det alternativet finns inte där! sakerna i chassit o jag får denna varning, plockade ur skiten samma sak la in grejerna igen och samma sak, vad i helvete är fel?
övriga komponenter
C2D E6550
3GB RAM (2x1GB 2x512MB)
HD4870 512MB
OCZ 500W nätagg
February 28, 2005
Snorch;1254910 wrote: Jumpern som kortsluter "chassi signal"-pinnen till jord sitter där den ska?
öh vart hittar jag den, är det den brevid clear CMOS jumpern?
här är en bild på kortet, du får gärna visa vart den ligger...
March 14, 2001
Gissningsvis nere till vänster på bilden, där det sitter två blåa jumprar och kortet är märkt chassi. På den högra raden (sett från bilden) ska jumpern sitta precis som den gör på bilden, annars kollar du manualen hur den ska sitta. Den ska sluta två pinnar och kan endast göra det på ett vis på den raden.
February 28, 2005
Marre;1254912 wrote: Ingen manual att tillgå eller?
absolut men de står inte ett skit i den... de helt jävla sjukt att de inte går att inaktivera detta genom BIOS.. är helt jävla förbannad och irriterad...hållt på med detta i ett par dagar nu utan framgång.. blir nog att höra av sig till säljaren och eventuellt lämna tillbaka kortet.. trodde aldrig detta om ASUS..
February 28, 2005
Snorch;1254913 wrote: Gissningsvis nere till vänster på bilden, där det sitter två blåa jumprar och kortet är märkt chassi. På den högra raden (sett från bilden) ska jumpern sitta precis som den gör på bilden, annars kollar du manualen hur den ska sitta. Den ska sluta två pinnar och kan endast göra det på ett vis på den raden.
det är exakt så den sitter och så jag fick den, har bara monterat grejerna och försökt få igång den men utan att lyckas, har ändrat jumpern fram och tillbaka men fortfarande samma irriterande meddelande...
February 28, 2005
Snorch;1254918 wrote: Ja det är så man ska inaktivera den funktionen iaf, enligt manualen.
Helt säkert på att jumpern är i gott skick så pinnarna kortsluts? Du skulle ju kunna koppla den inre pinnen, inte nån av de två yttre, med en kabel direkt till jord och se om det hjälper.
jorå dom ser hela ut.. men jag förstår inte varför man inte kan inaktivera detta via BIOS.. hur som helst, vad menar du med den inre pinnen? sorry att jag inte hänger med där hehe, vad för sorts kabel direkt till jord?
1 Guest(s)