June 23, 2006
Hej, sitter här med 2 stycken Raptor 36GB och ett Asus P5W DH Deluxe moderkort, och jag hade tänkt köra dom i RAID-0, men självklart så krånglar det, sist jag försökte så verkade det fungera hur bra som helst i bios osv men när jag skulle välja var Windows skulle installeras under Windows installationen så hittade den inga diskar, stog error då det inte fanns någonstans att installera på, så jag undrar om någon av er kanske vet någon lösning?
Har du ett likadant moderkort och kör någon sorts raid, skulle du kunna hjälpa mig få igång det?
Det är väl så att jag inte behöver hålla på med några drivrutiner? Har för mig man behövde lägga in egna raid drivrutiner när man skulle fixa Raid på tex DFI Lanparty nF4?
MVH Lanparty
December 5, 2006
Finns flera sätt. Ez-raid är bara att koppla in längst ner på moderkortet i dom oranga kontakterna, gå in i bios och enabla ez-raid så funkar det direkt. Jag kör dock på intels kontroller 3 och 4 som sitter till höger om grafikkortet. Tanka hem Intels Matrix storage managers floppy utility, läg det på en diskett, gå in i bios och sätt raid istället för sata/ahci i bios, starta om tryck f6 direkt när windows första blå ruta kommer, scrolla ner, välj rätt controller. Annars står allt det här i instruktionsboken så läs den noga.
January 22, 2006
Aa, det är så att windows XP inte har förinstallerade drivrutiner för SATA interfacet därför hittar den inga HDDs! Då måste du lägga in dom manuellt via en diskett! Sata drivrutinerna hittar du på moderkortets hemsida och du MÅSTE ha diskett enhet för att kunna få igång det! Alltså laddar du ner drivrutinerna följ instruktionerna om hur du lägga in dom på disketten, sen när XP installationen drar igång håll ögonen öppna för nere till vänster kommer det stå typ: "Vill du installera sata drivisar tryck F6" Och vet inte om det står så men det står tryck F6 iaf 😛 Då gör du det massa skit laddas sedan kommer du till en meny och den uppmanar dig till att proppa in disketten!
Sedan e det bara att installera som vanligt!
Lite långt men nu har du det iaf!
June 23, 2006
December 5, 2006
Ska du använda Intels kontroller är det lättast att använda diskett ja, kan kanske streama windows också men men. Ez-raid funkar också, inga problem med det, lätt och användarvänligt. Jag föredrar dock Intels som är aningen snabbare, men det är upp till användaren tycker jag.
1 Guest(s)