February 4, 2007
Mitt striker extremes ljudkort platsar inte i chassit, om man skruvar fast det så får det inte kontakt med pci porten. det hänger för närvarande "löst" i pci porten, o funkar... men är det fel på modo eller chassit, eller är det jag som gjort fel . (grafikkortet i porten under funkar bra...) 😕
tacksam för svar
/ pimpuz
February 4, 2007
Ctrl wrote: Gissar på ett taskigt byggt chassi.
jo det kanske det är, men jag tycker det verkar skummt, eftersom grafik kortet sitter precis under o det funkar utmärkt...
så jag tycker det verkar mest logiskt att det e ljudkortet som e fel... men det kanske e felaktigt.
[Image Can Not Be Found]
January 5, 2004
På mitt mobo är en av PCI-platserna lite begränsad då det sitter en komponent längs med den som är ivägen för vissa kort. Kolla om så är fallet även med ditt mobo, i så fall är det högst troligt att kortet platsar i på en annan PCI-plats.
Det räcker med en enkel okulärbesiktning av moderkortet för att undersöka om du delar mitt problem.
March 10, 2003
Tror det är att bottenplattan i chassit inte är helt parallel med expansionsplatserna. Har sett detta fenomenet på många billiga varianter datorlådor.
Grafikkorten brukar passa bättre då de har låsningsmekanismer.
Det du kan göra om du vill skruva fast plåten är att modifiera den lite.
Dvs, ändra stället där den böjs på så den blir lite längre.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)