May 27, 2001
Hej!
Kanske ska inleda med vad jag har för dator:
Moderkort: Asus A7V
Processor: AMD Thunderbird 800 Mhz
Ram: 256 Mb standardram
CD-spelare: Pioneer 105
HD: IBM Deskstar 45 Gb
Grafikkort: Asus V7700 GTS 64 Mb
Så till problemet:
När jag använt datorn ett tag fryser bilden sig och jag måste starta om. Oftast sker detta när jag är ute och surfar, använder IE 6.0.
Problemet uppstod efter att jag bytte grafikkort så jag antar det är något fel på det, frågan är bara vad....
För tillfället använder jag NVIDIA's drivrutiner v. 2.1.8.3. Har även provat med ASUS egna men med samma resultat.
Har även provat att installera om operativsystemet men det blev ingen förbättring efter installationen. Däremot upplever jag datorn som slöare efter installationen än den var innan. Kanske har detta någonting att göra med grafikkortet, eller?
Någon som har nån ide?
Tacksam för alla svar...
Mvh. // Martin
May 27, 2001
Hej...har kollat det som OpenGL nämnde och kommit fram till att det inte är felet däremot kanske det kan vara som Sly säger...
Har för tillfället:
1 SCSI-kort
1 nätverkskort
1 ljudkort
3 Hårddiskar
2 CD-spelare
Detta drivs med ett 300W nätagg, kanske lite klent? *Fundera* Får ta och plock väck lite...det märkliga är att problemen uppträdde innan jag installerade SCSI-kortet och den ena CD-spelaren..... :-/
Men men...ska prova så får vi väl se
Tack för all hjälp hittils...
December 16, 2001
Klent nätagg kan det inte vara för min del testat plocka ut o kört med bara 1 hårddisk o 1 cd rom..
kör på ett chieftec 340 watt o de ska den ju klara lätt..
.. problemet uppstår bara i win2000 också..
inte 98 ..
snackade med en snubbe som påstodd att ASUS hade en del problem med kompatibliteten mellan deras moderkort o grafikkort..?
November 19, 2001
On 2001-12-17 17:09, Nexus wrote:
Klent nätagg kan det inte vara för min del testat plocka ut o kört med bara 1 hårddisk o 1 cd rom..
inte 98 ..
snackade med en snubbe som påstodd att ASUS hade en del problem med kompatibliteten mellan deras moderkort o grafikkort..?
Att Asus grafikkort krånglar med Abits moderkort har man ju hört på datorbutiken.se men att de inte ens skulle funka med sina egna moderkort verkar ju märkligt.
Har ni överklockat nåt?
November 19, 2001
On 2001-12-17 17:09, Nexus wrote:
inte 98 ..
Att Asus grafikkort krånglar med Abits moderkort har man ju hört på datorbutiken.se men att de inte ens skulle funka med sina egna moderkort verkar ju märkligt.
Har ni överklockat nåt?
May 27, 2001
Har nu kört burken utan en av hårddiskarna och den har inte låst sig en enda gång...mycket märkligt får jag lov och säga...men men...fungerar det så är det ju bra...får lov och installera ett nätagg till kanske...eller byta ut det jag har till ett bättre....får se vad det blir )
1 Guest(s)