January 14, 2001
Jag har ett Asus V7700 Geforce 2 Deluxe.
Man får 3D glasögonen + diverse sladdar till tv-ut och tv-in. Programvara som medföljer är Soldier Of Fortune, Asus DVD m.m.
3D glasögonen fungerar rätt bra men mest somen ploj grej.. Det är riktigt tufft att köra 3Dmark 2000 med glasögonen! Man tror att helikoptern verkligen flyger framför en.
Det kostar ca 2500kr på datorbutiken.com.
Tror det är ett av de lägsta priserna som går att hitta.
Tekniknörd som gillar att träna.
January 14, 2001
Skulle utan att tveka valt det jag har nu!
Alltså V7700 Deluxe.
Det är snabbare i nästan allt utom FSAA.. Sen att man har hur många extra saker till Deluxe modellen är ju inte fel.. att surfa på internet samtidigt som man tittar på TV (på monitorn då alltså) är inte helt fel.. 😀
Ja det är helt okej! 😀
Det är ju inte så kul att köpa ett Voodoo5 nu heller när 3Dfx har laggt ner.. 🙁
January 14, 2001
Rent teoretiskt har Radeon bättre minnes hantering överlag än vad GeForce 2 GTS har..
Men det hindrar inte GeForce 2 från att vara snabbare i nästan allt.. 😀
Men jag kan ju tillägga att Radeon bordee klara sig bättre när spel som har DirectX 8 stöd kommer ut.
Radeon har nämligen väldigt bra stöd för DirectX 8.. synd bara att det inte f-nns när Radeon kom ut..
[ Detta inlägg ändrade av WoxxMan 2001-03-16 21:38 ]
January 14, 2001
Jo men vänta ett tag tills GeForce 3 kommer ut i handeln för då lär priserna sjunka ordentligt!
January 14, 2001
Själva GeForce 3 chipet är klart och korten håller nog på att tillverkas för fullt. Det har ju skickats ut diverse prov ex. från grafikkorts tillverkarna till testare och spel utvecklare.
Men jag tror Nvida håller på att optimera drivrutinerna!
Så de borde nog finnas ute inom en månads tid!
Den som väntar på något gott..
[ Detta inlägg ändrade av WoxxMan 2001-03-20 14:41 ]
1 Guest(s)