May 15, 2001
Finns inget givet svar på den frågan!
Börja med att höja 10 MHz, testa en 30 min lång runda i Q3, UT llr nått annat lagom (dvs mycket) krävande spel. Går det bra så höjer du 5 MHz. och testar igen...
Sen när du upptäcker grafikfel, llr kanske tillochmed råhängningar så är det dags att sänka.
May 23, 2001
Ser ju lovande ut, du kanske kommer ännu högre? Har du kört någon 3DMark 2001 test? Så man ser ungefär vad man kan förvänta sig. Har du någon extra kylning på minnena? Gpu:n har väl redan en fläkt, kanske garantin åker om man grejar för mycket på kortet, så att det syns alltså... 😀
May 23, 2001
Här har du en länk där du kan få lite nyttiga inställningstips för ditt grafikkort, särskilt när du ska få bra resultat på 3DMark 2001
http://www.guru3d.com/guide/be.....ark-guide/
Har just nu ett ASUS V7100 TV GeForce2 MX 32Mb SDR som jag klockat till 230/205 från 175/166 och jag får 3000+ i 3DMark 2001. Så du borde kunna få rätt mycket mer med ditt kort, snart har jag ett också
Det första du bör kolla är att du har lagt in Vias 4in1 som jag antar att du gjort för du får så pass högt ändå. Sen kan det skilja rätt mycket mellan olika detonators, själv kör jag med 12.90, har inte orkat testa om någon av de nyare är bättre
Sen kan du ju testa inställningarna som dom nämner på länken jag gett dig, är ett par sidor men är nog värt att läsa
Behövs ju nödvändigtvis inte göras i den ordningen, inställningarna och test av lite olika detonators är nog det som behövs.
Lycka till, och meddela gärna dina nya resultat!
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2001-10-12 18:19 ]
May 23, 2001
Här finns en installationsguide för Via4in1+lite förklaringar varför man bör ha vias4in1: http://www.noticias3d.com/arti.....in1/1e.asp
Såg i en annan tråd att du har duron, så har du ett moderkort med viachipset så ska du ha vias4in1, har du amdchipset så är det lite annorlunda, men det står i guiden hur du gör då
Bara du vet vilket/vilka chipset ditt moderkort baseras på, vet du inte så kan du ju ange vad du har för moderkort så kan alltid någon hjälpa till
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2001-10-13 07:00 ]
May 23, 2001
Klockade ner min T-Bird till 750 MHz (7.5*100). Gick från 3000+ till 2653 poäng, med ett ASUS V7100 GeForce2 MX(klockat). Jag kör med Detonator 12.90 som funkar bra
Det är inte alltid den senaste drivrutinen ger bäst resultat. Har ni inte testat den så gör det, kan ge ett par hundra poängs skillnad.
Ni ska också slå av "Vertikalsynk" och och "Antialiasing" som finns i "OpenGL-inställningar" under "Inställningar"-"Avancerat"-Kortets flik-"Övriga egenskaper".
Slå också av "Anisotropisk filtrering" eller "3D-Bildpunktsutjämning", tror det är samma.
Det beror ju lite på vad ni använder för tweakverktyg, kör själv med Powerstrip som funkar bra.
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2001-10-13 12:10 ]
2 Guest(s)