June 3, 2001
Jag har tänkt skaffa mig ett nytt grafikkort (e inte nöjd längre med mitt slitna TNT2 kort). Nu e ju frågan vilket kort ska man välja i denna jä*** djungel. Har varit och kikat på olika sidor, läst en hel del om olika kort, tester mm. Ett Asus Geforce 2 ser ut som ett bra val, jag va inne på ett Asus V7700 TV 32mb DDR kort, men efter lite snack med kompisar så tyckte dom att det va lika bra att köpa sig ett 64mb kort. Så jag tittade upp det på komplett.se och där f-nns det en hel rad olika sorters V7700 kort. Jag hitta 64mb Asus kort, ett GTS kort, även som deluxe. Samma sak med PRO, även det med deluxe version. Och sen Ultra - När man tittar närmre på va kortet presterar så e det inte mkt som skiljer (inte vad jag kan se iaf). Någon som har nått bra svar på vad som e skillnad och vilket man ska välja? Ha en forsatt trevlig sommar.
January 8, 2001
Deluxe betyder att kortet har video-in och tv ut samt att asus 3d brillor ingår.
pro är "fabrikstrimad" alltså den har en högre klockning på både processorn och minnena.
Ultra är en ytterligare förfining med ännu högre klockning.
så det bästa du kan skaffa från asus (med geforce 2) vore ett ultra deluxe... om det finns
July 8, 2001
PRO 64MB vilket märke som hällst är mest prisvärt! :corn:
MVH Bongo
PS: Hur får man ändrat färgen på signaturen?
[ Detta Inlägg ändrades av: Bongo den 2001-07-15 01:55 ]
Ok... jo det hade jag nästan oxå räknat ut, men e skillnaden stor? Vilket ska man välja... vilket av dom e prisvänligast, om man jämför med prestanda.
Point Of View GeForce2 Pro 32Mb DDR kostar ca 1800:- på datorbutiken.com!
Det är mycket prisvärt!
Tekniknörd som gillar att träna.
June 3, 2001
Point Of View GeForce2 Pro 32Mb DDR kostar ca 1800:- på datorbutiken.com!
Det är mycket prisvärt!
Oki, men e det bra då - 32mb bara, e det inte smartare o köpa 64mb.
Komplett.se hade ett erbjudande på ett Geforce 2 64mb. Det värkar ju mera prisvärt i så fall, fast jag vet ju inte om det e bra, eller det står ju info om kortet men man vet ju inte hur det beter sig i "action"
May 10, 2001
Jag tänkte bara på det här :
http://www.komplett.se/k/k.asp.....&s=fp
Eller va det något annat ni syftade på?
1 Guest(s)