December 19, 2000
OfflineTjena!
jag har beställt ett asus a7v moderkort med ata-100 portar på. 
jag har en ibm ultra-ata100 30,7 gb 7200 rpm.
och så har jag en fujitsu ata-33 3,2 gb 5400 rpm. kan jag köra båda på ata 100 portarna?
för har hört att det inte är nån höjdare att köra cd rommen på dem.
hur skall man göra. 😕
December 19, 2000
Offlineglömde fråga om det är nån skilldnad mellan de vanliga 66 portarna och 100 portarna.
förutom att det går snabbare på 100.
är det jobbigare att få de att funka.
har hört att drivers till ata-100 portarna följer med på cd till a7v. de funkar väl både till win2k och 98. hoppas jag.
hur vilken ska man sätta cd-rom spelarna på ata 66 controllern? på ide1 eller ide2?
December 19, 2000
Offline2001-02-24 20:20, skrev ^ Phat ^:
Pyro--> ja det går , MEN om du kopplar ihop båda hårddiskarna (samma ide kabel) så kommer ibm hdd åzå att jobba i dma 33 hastighet,, har för mig det iallfall
AAAAAAAAAAAÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå.
fasen då
jag får väl sätta dem på 66 controllern da.
har inte tillräckligt med kablar.
February 23, 2001
OfflineATA 100 *brrr*..
jag har haft en del problem med ASUS Win ULTRA 100 Drivisar..
När jag har installerat dessa så dyker en "spökenhethet" upp denna enhet är en sk "removable" unit , Och enhetenter heter nåt i stil med "}7£│" (vilket är tok fel namn för att vara på enhet) Och detta har jag kunnat härleda till drivrutinerna.
Denna enhet gör att explorer.exe hänger sig( alltså windows) om man startar utforskaren eller trycker på enheten i "den här datorn" enheten har även en enhetsbetäckning....
Jag har gjort så att jag redigerar mitt register för att bli av med denna enhet, och den försvinner i ca 1 vecka åt gången, men så fort jag avinstallerar ata 100 drivisarna så försvinner denna "spök enhet"
OCH JA DET ÄR RÄTT DRIVRUTINER.
Det är bara lite lustigt tycker jag..
Jag hade föresten lite problem när jag körde en dma 66 disk på ata-100 kabeln, det funka inte alls då... så jag var tvungen att flytta dma 66 disken till de "vanliga" ide-portarna, (för övrig så är Kontakterna identiska)
1 Guest(s)

Log In