October 20, 2001
Köp en ATA-100 på en gång . Det är ju lika bra eftersom du räknar väl med att uppgradera?
Samma gäller minne om du ska köpa det, satsa på SDRAM 133 på en gång, även om du bara kan köra 100 minnen ifall du tänkt uppgradera. Men om du frågar mej om sånt så tycker jag personligen att du ska skita i SDRAM och börja köpa in DDR prylar det är nog dom som är framtiden.
När jag köpte min så köpte jag en IBM 46GB ATA-100 7200 RPM fastän mitt moderkort bara kunde ha 66 men dom är ju bak kompatibel (Asså dom funkar med 33 och 66 också).
Vad du alltså ska satsa på är helt klart en ATA-100 minst, hellst en ATA-133 och att den ska vara 7200 varvare iallafall. Jag tycker IBM är helt klart dugliga men sen har det diskuterats här på forumet om nån 75GB:are från IBM som tydligen ska krascha efter ett halvår-år men jag kommer inte ihåg vilken det var.
Vad jag har hört ska vara bra är IBM's nya 60GXP eller nåt liknande men skaffa ATA-100 minst med 7200 varv
Hoppas det här hjälpte!
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-05 08:53 ]
September 17, 2001
On 2001-11-05 08:52, Vecna wrote:
Köp en ATA-100 på en gång . Det är ju lika bra eftersom du räknar väl med att uppgradera?Samma gäller minne om du ska köpa det, satsa på SDRAM 133 på en gång, även om du bara kan köra 100 minnen ifall du tänkt uppgradera. Men om du frågar mej om sånt så tycker jag personligen att du ska skita i SDRAM och börja köpa in DDR prylar det är nog dom som är framtiden.
När jag köpte min så köpte jag en IBM 46GB ATA-100 7200 RPM fastän mitt moderkort bara kunde ha 66 men dom är ju bak kompatibel (Asså dom funkar med 33 och 66 också).
Vad du alltså ska satsa på är helt klart en ATA-100 minst, hellst en ATA-133 och att den ska vara 7200 varvare iallafall. Jag tycker IBM är helt klart dugliga men sen har det diskuterats här på forumet om nån 75GB:are från IBM som tydligen ska krascha efter ett halvår-år men jag kommer inte ihåg vilken det var.
Vad jag har hört ska vara bra är IBM's nya 60GXP eller nåt liknande men skaffa ATA-100 minst med 7200 varv
Hoppas det här hjälpte!
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-05 08:53 ]
Jo, tack! D va' till stor nytta ... Jag kan typ köpa vikken hd som helst då, ba' d e en IDE 😕 Tycker dock att d e lite dumt att lägga pengar på DDR... eftersom jag själv ba' har SDRAM :-/...
Jag ska lägga mina slantar, som morsan e skyldi' mig, på en fin 20-40GB )! Får se vikken d blir...
October 20, 2001
Bara det är en IDE ja, njaeee du kán ju köpa en scasi omdu vill men då pratar vi inte om normala priser Sen så är dagens IDE lika snabba om inte snabbare, skilldnaden är bara att scasi tar inte upp samma prestanda som om du gör andra saker samtidigt.
Enda skället jag ser till scasi är kanske brännare då....
2 Guest(s)