July 15, 2004
Hej står lite frågande ang. prestanda.
Om jag har en Amd, socket A,Athlon 2000+. och har en Sempron, socket 754, 3100+ (sempron har 64bit stöd). vilken arbetar snabbast? eftersom jag vet att sempron är en budget variant av Athlon. Detta är en ev. nöduppgradering. Datorn kommer mest att användas till surfande. och en del videorendering och lite rendering. Är det någon som kan hjälpa mig och göra en rekomendation på vilken man bör köra med. Jag vet att för bäst prestanda så ska man ha Athlon64 eller inter Pentium /core2 men det är inte aktuellt i detta fallet.
Mycket tacksam för svar.
July 15, 2004
Det är så att nuvarande burk är en Athlon 2000+ och en annan kille skänker sitt moderkort pga uppgradering och det är ett socket 754. vad jag kan hitta på olika internetsidor så finns det bara sempron till socket 754? iaf nya. ni får gärna bevis motsatsen. och de ligger på runt 500-800 kr för en sempron vilket jag tyckte var billigt. Det är egentligen inte en planerad uppgradering utan bara att ta tillfället iakt. =)
Tack så mycket för hjälpen och som sagt vet ngn om det finns en athlon 64 för run 700-800 så hade ju det varit att satsa på isf 😀
2 Guest(s)