March 4, 2001
Enda skillnaden mellan T-bird 1GHz med 200FSB och 266FSB är att 266 modellen jobbar med en lägre multiplier. Men nästan alla SocketA moderkort klarar av att ändra multipliern på processorn så då tycker jag inte att det spelar ngn roll vilken man tar. Har man dock ett MSI moderkort så bör man ta 266-modellen pga problem med multiplierändringar...
Ja i själva verket finns det inga belägg för att 266Fsb modellerna funkar bättre än 200fsb modeller i höga busshastigheter! För båda två brukar klara liknande busshastigheter! Så jag tror inte de har mycket som skiljer dem mer än priset! Men om man ska köra dem utan att klocka så är ju 266Mhz modellen snabbare!
Tekniknörd som gillar att träna.
Om man tänker klocka med både multiplier och fsb så ska det logiskt sett gå att klocka mer med 266fsb modellerna (i alla fall mer med fsb).. eftersom de använder högre buss från början! Men som sagt var så behöver inte det betyda att de klarar högre busshastighet än vad en 200fsb modell gör.. men chansen är väl lite högre kanske..
Du lär nog bli nöjd med vilken som!
Minst sagt Stabilt!! 😀
Nä det är ju löjligt bra priser på processorer för tillfället!!
Synd bara att man inte har några pengar överhuvudtaget..
March 16, 2001
Hej
Jag skulle satsa på en med 266 buss..
Därför att den går vassare standard än en med 200buss och att den är lättare att
klocka om du ska trimma...
Förr så gick det ju inte att buss trimma Amd
så då var nog en 200 buss prolle bättre,men i dag så går det ju skit bra att köra med tex 150 buss på dom..
Valet är Lätt.....266Mhz
Jo den är ju helt klart vassare i orginal utförande! Men jag tror inte det är någon stor skillnad i hur mycket du kan överklocka processorn om det är en 200/266Mhz modell. Då har det mest med steppingen att göra.
Haha
Om man vill tjäna lite pengar så går ju en 200fsb lika bra! Tror inte att det skiljer någonting nästan i överklocknings förmåga! Det är som sagt var steppingen som avgör det!
Men om man vill vara säker på sin sak så är ju 1,33Ghz (266fsb) det enda valet!!
Menar du på CPU databasen?
Nä men eftersom alla T-birds i grund och botten är samma processor och det enda som skiljer dem åt är om dem är satta på 200 eller 266Mhz buss.. då är det alltså mest steppingen som gör skillnad! Om nu 266Mhz modellerna skulle kunna gå att klocka mera så är det inte mycket!
Har även läst på flera ställen att det inte är lönt att köpa 266fsb modellerna om priserna skiljer sig mycket. Men eftersom priserna numera är så jämna så är det ju ingenting som säger varför man skulle köpa en annan processorn än 1,33Ghz modellen!
Det skiljer f-n bara någon hundring mellan den och 1Ghz modellen!! 😀
Stämmer mycekt bra!
Frågan är bara om det var AMD som "tvingade" Via att göra chipset som inte klarade höga busshastigheter av någon anledning eller om det bara inte funkade så bra..
Jag gav två påstående.. vilket kan inte stämma?
Men jag tror mesta att Via höll tillbaka med bussklockningen för att kunna ge ut just KT133A och då få sälja ännu flera moderkort!
Japp!
Trust no one and don´t get hurt..
Nä men det är ju bara den grymma verkligheten! Man vill nog inte veta hur många gånger man har blivit rålurad av reklam m.m.. och inget kan man göra åt det själv.. Jo man kunde ju köpa Turbo PLL chip!! De kosta ju bara 6000spänn! 😀
2 Guest(s)