August 13, 2004
Goddag. Det är så att farsan köpt en dator (i delar) och den innehåller bl.a. Intel Celeron D 2.80GHz med s775mobo (AGP).. Undrar då om det är värt för mig att ta dom grejerna istället för athlon xp 2500+ (kör den @ 2.2GHz, 3200+) med nåt slitet asusmobo...
Kan tilläggas att jag har en Thermalright XP90c liggandes som inte går med Socket A, fast den passar med s775 så det skulle ju kunna vara kul att använda den.
April 13, 2004
denstore wrote: [quote=John_lz]Jag hade satt en mycket stor peng på att XP'n slår Cellyn i alla lägen.
Fast det är ju en Celly D. De presterar rätt OK faktiskt. (Nu måste jag gå och tvätta munnen med tvål och stålul igen....)
Jag håller med, fast jag också mäste tvätta munnen med desivon och avloppsrens :bgrin:
August 13, 2004
Bah, bytte mellan datorerna men sen såg jag att det inte fanns någon socket 775 till min XP90C (man är tvungen att köpa separat) så jag bytte tillbaks... Fanns bara för K8 och s478. Var inge kul utan kylare tyckte jag och Celeron kändes rätt fattigt (även om det kanske skulle bli bättre med klock).
March 11, 2003
wojt wrote: Bah, bytte mellan datorerna men sen såg jag att det inte fanns någon socket 775 till min XP90C (man är tvungen att köpa separat) så jag bytte tillbaks... Fanns bara för K8 och s478. Var inge kul utan kylare tyckte jag och Celeron kändes rätt fattigt (även om det kanske skulle bli bättre med klock).
Jag har en konverterare för Socket 775 om du är intresserad.
1 Guest(s)