August 28, 2001
On 2001-09-18 17:54, error wrote:
Fy faan va lågt om dom ska döpa processorerna efter vad prestandan motsvrar i p4, varför inte bara komma ikapp??
Dom är ju fett med bättre än Intel, och det vet dom =(Om dom inte skärper sig köper jag en p4 i december i stället!
Anledningen till att de inte har kommit ikapp när det gäller antal Mhz är helt enkelt för att de inte kan.. Intel har satsat på att få en processor som kan skala upp i höga hastigheter och frågan är om det inte är på väg att ge utdelning nu. Intel kommer nog kunna få upp riktigt höga hastigheter med deras Northwood kärna och det är bara att hoppas att AMDs Palomino (XP) inte blir avhakad helt..
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
On 2001-09-18 18:10, Anton wrote:
On 2001-09-18 17:54, error wrote:
Fy faan va lågt om dom ska döpa processorerna efter vad prestandan motsvrar i p4, varför inte bara komma ikapp??
Dom är ju fett med bättre än Intel, och det vet dom =(Om dom inte skärper sig köper jag en p4 i december i stället!
Anledningen till att de inte har kommit ikapp när det gäller antal Mhz är helt enkelt för att de inte kan.. Intel har satsat på att få en processor som kan skala upp i höga hastigheter och frågan är om det inte är på väg att ge utdelning nu. Intel kommer nog kunna få upp riktigt höga hastigheter med deras Northwood kärna och det är bara att hoppas att AMDs Palomino (XP) inte blir avhakad helt..
Ja men Intel har istället sparat på prestandan / per MHz...t ex så är en athlon 1,5ghz lika snabb som p4 i det mesta...
Jo men det vet ju alla redan . Grejen är ju den att om inte AMD får igång sina processorer att skala i högrehastigheter så kommer det bli så stort gap i Mhz att P4 processorerna får bättre prestanda också..
Tekniknörd som gillar att träna.
August 28, 2001
April 18, 2001
On 2001-09-19 18:18, Kingen wrote:
Alltså blir nog en P4 endå för mig efter man sett filmen från tomshardware när amds cpu brann upp på 1 sek utan fläkt, och nu när amds nya blev försenad också 🙁 sen att döpa den efter ett OS hur lamt är det då..
Och ändå har du ett graffekort från en tillverkare som döper sina drivisar efter microsofts windows???
Nää stör mig inte direkt på vad dom döper skiten till (fortfarande samma cpu ju) men gillar in PR systemet däremot.
1 Guest(s)