February 17, 2004
Håller på att leta nytt graffe. Har försökt få tag i ett AGP-kort begagnat men det verkar inte gå få tag i. Så hittade ett nytt Asus 6800XT för 1.404 kr. Men vet inte vilken core clock den har eller antal pixlar.
Nu undrar jag hur den är i jämförelse med mitt 9800Pro, 256MB som har:
core: 380
pixels: 8
Finns det nån recension på Asus 6800XT som är informativ?
Sen är det ju så att mitt mobo börjar närma sig PRO ålder, dvs över 5 år gammalt så det är meningslöst att skaffa ett för bra kort. Frågan är om 6800XT är det?
/Dani
March 10, 2003
Tittar man på siffror så har alla kort mer än 9800pro. Titta istället på recensioner om du få dig en uppfattning.
Letar du efter AGP kort så kolla efter ett 6800, det kostar ungefär 2000:-
på de flesta ställen.
Tycker du det är för dyrt kanske du skall spara lite till.
Tycke inte 6800xt (som är en budgetmodell) är värt 1400:- faktiskt.
Edit: Å andra sidan kommer väl din CPU vara flaskhals ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 17, 2004
Ctrl wrote:
Tycke inte 6800xt (som är en budgetmodell) är värt 1400:- faktiskt.Edit: Å andra sidan kommer väl din CPU vara flaskhals ?
Håller fullständigt med dig Ctrl!
Och begränsningen kommer antagligen sättas av både mobo och CPu. Dock har jag inte klockat upp cpu:n riktigt än med mitt mindre kärnkraftverk(se profil). Ryktet säger klockning upp till 2,4-2,5GHz, beror lite på minnet. Sen har ju mobot endast 4X Agp port, så där får jag ju inte ut max.
Så frågan är om jag får ut max från ett 6800GT med mitt "gamla" mobo och CPU? Är tveksam, så det lutar mot ett 6600GT eller liknande.
/Dani
January 17, 2006
http://www.webhallen.com/prod......p?id=52021 hmm grymt bra kort för de pengarna
1 Guest(s)