October 5, 2005
Hej! Jag har inte fattat det där med ati-korten, är ati en tillverkare av grafikkort m.m som tex gainward eller hur är det?
jag har ett sånt här kort http://www.ati-news.de/Bilder/.....x850xt.jpg
tror att det är ett x850xt PE, men är inte riktigt säker. finns det nån som kan reda ut det här för mig?
December 5, 2001
Xenomorphed wrote: det är ATi som gör "grunden" till grafikkortet (VPU/GPU), och det mesta annat. sedan finns det tredje parts tillverkare, som bygger korten (Gainward mfl) med små egna modifikationer, typ
ATi gör även sina egna kort, men de släpps endast i Nordamerika
Sen när började Gainward göra ATI-kort?
(kunde inte låta bli)
December 27, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Xenomorphed]det är ATi som gör "grunden" till grafikkortet (VPU/GPU), och det mesta annat. sedan finns det tredje parts tillverkare, som bygger korten (Gainward mfl) med små egna modifikationer, typ
ATi gör även sina egna kort, men de släpps endast i Nordamerika
Sen när började Gainward göra ATI-kort?
(kunde inte låta bli)
ingen aning om dom gör det, men det var Gainward som nämndes i första inlägget.
Om det är en märkesdator kan det nog vara så att det är byggt helt av ATi. Det står ofta på kylaren vilka som gjord kortet, men står det endast ATi betyder inte det att det är just ATi som byggt det
December 5, 2001
Bala-B wrote: för det första så är jag ingen noob ifall det är det ni tror, tog bara gainward som ett exempel 😎 sen fattade jag inte det där med att det inte behöver vara Ati som gjort kortet bara för att det står ati på fläkten?
Kan vara en tredjeparts-tillverkare som har tillverkat kortet men använt ATI:s klistermärke.
2 Guest(s)