August 11, 2005
Tjena!
Det är så att tjejen har en datorn med Club Radeon 9250 256 MB grafikkort och jag har lite frågor om den.
Hon har köpt datorn via ett företag som sätter ihop datorer för studenter i örebro och efter att ha lämnat in den bytte de en del delar efter att hon haft problem meddatorn. Bland delarna som byttes var grafikkortet.
Så jag vill veta hur bra detta grafikkort egentligen är. För på senare tid har hon fått problem när hon lirar sims 2 (lagg och krasch) och en gång fick hon upp ett felmeddelande om något om VPU lr något liknande.
Kan det vara värmen som får spelet att sega eller minnet? (hon har 512 i burken).
May 5, 2004
kortet är inge o hänga i gran.. DX 8.1 del är det.
sen så är det nog 64bits minne på det kortet.. och jag förstår att det laggar i sims2..
med andra ord kortet är inge bra. duger för skrivmaskins datorer.
och att VPU recover kommer up, är nog för att kortet går varmt.
August 11, 2005
Den är på 128 bit och vad beträffar sims2 så började lagget för nån vecka sen, har funkat rätt bra tills dess.
Så jag tror med att det är kylning/damm men får se hur den går när den blivit dammad nu.
Edit: Nån som vet något kort (bättre) som man kan byta ut denna mot och som inte kostar alls mycket? Ska bara spelas lite sims, så inget värstingkort. Så billigt som möjligt med 😛
May 5, 2004
http://www.datorbutiken.com/se.....A9600P-256
kanske?
finns 6600 kort runt tusingen osså det skulle jag tagit ivf.
May 5, 2004
9250 4x1 runt 300mhz core? 500mhz ddr1 128bit. har 1 shader unit.
9600 har 4x1 med 2 vertex shader units o har effectivare minnes hantering, 400mhz core och antar denna modell har 400mhz ddr minne.
du kommer märka skillnad. men kanske inte så mycket så det är värt o byta till just det.
ett par hundra till o du har :http://www.datorbutiken.com/se.....TA6600-256
6600 med 8x1 pipes och 3 vertex shader units
det är det kort jag skulle tagit. men kanske lite för mycket peng för eran del?
annars skulle jue ett Beg 9800pro va det bästa valet av allt.
August 11, 2005
Okej
Att hon inte vill ha ett dyrt och avancerat kort beror på att hon enbart lirar sims2 och skriver mycket på datorn. Sen är vi stúdenter bägge två och det finns bättre saker att lägga pengarna på.
Men hur fungerar det när man ska byta grafikkort. Vad ska man tnka på angående moderkortet etc? Bara att dra ut den gamla och in med den nya eller?
2 Guest(s)