May 24, 2001
http://www.3dcenter.de/artikel.....0-24_a.php
Det är på tyska, men bilderna förstår man.
September 14, 2001
May 24, 2001
Ni verkar inte ha så stor koll på läget...
De "normala" bilderna får man bara om man DÖPER OM Quake3.exe (och alla strängar i den) till nåt annat. Om du kör Quake3.exe kommer drivrutinerna att AUTOMATISK att sänka kvaliten. Det är alltså ingen funktion som man kan slå av eller på, de gör så vare sig du vill eller inte. Enda sättet att bli av med det är att hålla på och hacka sin Quake 3-installation, men då kommer man ju inte in på pure-servrar.
Alltså, om man bara installerar Quake 3 och sedan kör det med en Radeon 8500 grafikkort kommer man att få sämre bildkvalitet BARA FÖR ATT KORTET SKA FÅ BÄTTRE POÄNG I TESTER!!
En liten länk på engelska den här gången:
http://firingsquad.gamers.com/.....efault.asp
[ Detta Inlägg ändrades av: Donan Fear den 2001-10-26 00:42 ]
April 25, 2001
Alla verkar vara superfans av nVidia här, lol. Jag kommer att köpa Geforce kort nästa gång men bara på grund av att ATI är kassa på drivisar. Ni vet väl om att det var nVidia som släppte sina fusk drivisar som Anandtech, Toms Hardware och Sharkyextreme tyckte var överdrivet och fånigt??? Dom förbättrade bara alla benchmarks och spel som används för benchmarks, i nyare spel gjorde dom upp till 30% sämre än innan. Så snacka inte om ATI fusk, lol. Sedan påstod nVidia att dom skulle släppa dessa drivisar men det gjorde dom inte, kom ut andra drivisar istället.
Dagens läxa: Kasta inte skit på andra märken än ditt favoritmärke, risken finns att din favorit är den största fuskaren.
[ Detta Inlägg ändrades av: W-Brah den 2001-10-26 13:56 ]
May 24, 2001
Snackar du om 21.xx nu?
De är ju släppta, och de är snabbare, speciellt i 3DMark, men de drar inte ner på kvaliten för att få bättre poäng.
Jag bryr mig inte om ATI gör drivrutiner som får bara benchmarks att gå 5 gånger snabbare, bara de inte gör det genom att dra ner på kvaliten eller nån annan lam fusk (som att bara rita upp varannan frame t.ex.).
Om Nvidia gjorde nåt liknande skulle jag vara den första som klagade.
December 27, 2000
ok, det är väl kanske inte riktigt fairplay att använda denna metoden när man kör tester. men liksom. det kan också vara en bra funktion. om man nu bara hade möjligheten att använda den när Man vill SJÄLV. och inte by default. det skall vara valfritt. typ vsync on or off.
alltså valbart. det kanske skulle kunna vara en bra funktion på nvidia kort också. alla kanske inte prioriterar kvalitet framför prestanda.
sen det där med "tester" det är något helt annat. jag förstår kritikerna. men det är ju en fin funktion eller hur :razz:P
October 3, 2001
On 2001-10-31 23:39, [SaC]FuZ++ wrote:
För egen del tycker jag att snabbheten är viktigare än flashig grafik.
jo jo visst det är väl kul om spelen flyter på bra men köp bättre processor istället.
funderade på att kanske köpa ett radeon 2 kort om ett (ganska långt tag) men efter det här inlägget.....knappast
##***##****##*****##*********256 ram orginal*
#####******##########********7200 rpm 60 gb**
##***
[ Detta Inlägg ändrades av: P4tzälen den 2001-11-01 10:45 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: P4tzälen den 2001-11-01 10:46 ]
2 Guest(s)