October 14, 2001
Hola
Har testat lite Quake4 med min dator
(Asus P4C800E Dlx, P4 3GHz, 2x512 PC3200, Radeon 9600Pro 128Mb) och inser att grafikkortet inte hänger med alls..
Är sugen på att byta, men moderkortet har bara AGP och ingen PCIe och jag har ingen större lust att behöva byta ut det oxå om det går att undvika.
Vill ha ett ATI-kort för att kunna köra med "VGA-scart-kabeln".
256Mb är väl en önskan oxå..
Har läst lite om X800 GTO-modifikationer, men det verkar vara fel kärna på det enda AGP-kortet i Sverige, vilket dessutom bara är 128Mb.
Så, vad bör man köpa för 256Mb ATI-kort med AGP-anslutning för 1500-2500 spänn?
October 14, 2001
Modda hur menar du?
Jag är som sagt intresserad av ATI-korten eftersom de ger bra bild för koppling till TVn. Finns det andra alternativ som ger lika bra bild så är jag givetvis lyhörd för dessa förslag.
Kan väl tillägga att de enda spel jag spelar är Quake 2, Quake 3 och Quake 4.. 😉
September 1, 2002
EliXyR wrote: OM du spelar OpenGL spel så ska du verkligen inte ta ATI kort. utan kör på ett nvidia ett 6600GT eller 6800 kort av nån form helt klart.
detta är pga ati mer eller mindre suger i ogl.
Ja, men inte i hårdvaran. Det är drivrutinerna som inte varit särskilt vassa på OGL under lång tid. Men enligt någon nyhet jag läste här på NH under veckan så har ATi börjat fixa till OGL-biten; på sina Windowsdrivrutiner i alla fall. Linuxdrivrutinerna är fortfarande ett skämt.
April 13, 2004
Gamblor wrote: [quote=EliXyR]OM du spelar OpenGL spel så ska du verkligen inte ta ATI kort. utan kör på ett nvidia ett 6600GT eller 6800 kort av nån form helt klart.
detta är pga ati mer eller mindre suger i ogl.
Ja, men inte i hårdvaran. Det är drivrutinerna som inte varit särskilt vassa på OGL under lång tid. Men enligt någon nyhet jag läste här på NH under veckan så har ATi börjat fixa till OGL-biten; på sina Windowsdrivrutiner i alla fall. Linuxdrivrutinerna är fortfarande ett skämt.
Tyvärr verkar detta mest gälla x1000 serien 😕 😛
1 Guest(s)