August 8, 2003
Jo jag vill inte smälla för mycket pengar just nu så jag tänkte köpa nytt datorsystem då med moderkort, minne och CPU! Och då va lite snål med graffekortet sålänge tills Nvidias 8800gtx kort gått ner i pris! Vill ju ha dom nya grejorna med PCI express för jag har ju ett AGP system nu!
Då till min fråga vilket Nvidiakort kan jämnföras med detta ATI kort?
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=326957
För jag ska köpa ett moderkort med nvidias nForce-680i och då är det väl inte lyckat att köra ett ATI kort eller hur? Så jag tänkte i den prisklassen runt 1500-1800kr eller jag kan köra ATI kortet? Sen tänkte jag då köpa ett bättre grafikkort sen men har inte ekonomin att lägga 6000kr på ett graffekort nu e lite "sjukt" tycker jag 😉 För jag kör ju på ett Leadtek 6800Ultra agp kort nu så bättre blir det ändå 🙂
February 1, 2003
Gurra101 wrote: ok men kan man köra ATI kort på nForce-680i kretsen? Eller det e bara jag som fått den kostiga idén att det inte går?
Varför skulle inte det gå? Enda nackdelen är ju att du inte kan köra Crossfire på det (än?) dessutom är ju 965/975 plankor billigare än så länge medans 680i bara finns som EVGa:s referensplanka att köpa inom rimlig tid idag och ASUS:s egna design kommer inte förrens strax före jul och ABIT:s och resten av gänget efter nyår nån gång.
1 Guest(s)