August 22, 2001
On 2001-11-06 19:25, maDa wrote:
ATi gör skitkort
ja ja.. sånna här fjortis kommentarer e alltid lika roliga. Om ni ska kritisera någonting får ni iaf ha lite argument. Om du hade läst lite hade du kanske sätt att ATI Radeon 8500 smiskar Gforce korten i dom flesta sammanhang.
ASUS V6600PRO 64mb 160@200
Hårddiskar:
Fujitsu 20gb
Maxtor 17gb
SB live
Win2k+SP2
[ Detta Inlägg ändrades av: VALGAN den 2001-11-07 23:14 ]
April 9, 2001
On 2001-11-07 23:14, VALGAN wrote:
On 2001-11-06 19:25, maDa wrote:
ATi gör skitkortja ja.. sånna här fjortis kommentarer e alltid lika roliga. Om ni ska kritisera någonting får ni iaf ha lite argument. Om du hade läst lite hade du kanske sätt att ATI Radeon 8500 smiskar Gforce korten i dom flesta sammanhang.
ASUS V6600PRO 64mb 160@200
Hårddiskar:
Fujitsu 20gb
Maxtor 17gb
SB live
Win2k+SP2[ Detta Inlägg ändrades av: VALGAN den 2001-11-07 23:14 ]
Vilket ännu inte är sant om du läser Toms Hardware.
April 25, 2001
Faktiskt är det så at ATI 8500 är ett bättre kort än alla nVidias, men då får ni tänka på att det är mycket bättre hårdvarumässigt. Det är snabbare, har bättre funktioner och många fler funktioner.
Men, dom suger när det gäller mjukvara, d.v.s drivrutiner. Dom håller på att ordna fram bättre drivisar hela tiden men dom är helt enkelt inte lika bra på det. Guld vore om ATI tillverkade hårdvara och nVidia drivisar, hehe. Vänta nu lite, det är det ju inte. Skulle öka priserna som f-n utan något konkurrensläge.
Jag tycker det är lustigt att alla nVidia fanboys klagar över att ATI släppte drivisar som var speciellt gjorda för benchmarks, nVidia har gjort så länge men inte blivit anklagade alls lika mycket för det. Kan ni minnas vilka som tillverkade drivisar som BARA funkade bättre i mycket använda benchmarks och spel i test i somras, och dessutom MYCKET sämre i nyare spel...? Japp, det var nVidia. Dom släppte bara dom drivisarna till test siter... undrar varför. Dom lovade att släppa dom till allmänheten veckan därpå, tog en månad innan andra drivisar kom ut istället, men dom var ju i och för sig riktigt bra.
Däremot så är nVidia bättre på att i längden göra mer funktionella drivisar till sina produkter än ATI. En gång i tiden var det tvärt om.
EDIT:
Skulle kanske tillägga att när jag väl får tummen ur arslet och köper ny dator, så kommer jag nog att köpa ATI kortet om dom fixat bättre drivisar, annars blir det nVidia som gäller för mig.
[ Detta Inlägg ändrades av: W-Brah den 2001-11-09 09:45 ]
1 Guest(s)