November 29, 2001
On 2002-07-07 22:32, DW337 wrote:
Vill ha mer FPS i cs.. o kolla mit grafik kort, inte d bässta, d hjälper inte me 64MB ram o 400MHz AMD K6... nån som har tips, utom "köp ny dator" och "sänk upplösninen"
😛
ok då
*"köp ny dator" eller "sänk upplösninen"*
lär inte kunna öka FPSen på den där skiten, iaf inte så att det gör någon egentlig skillnad
December 2, 2001
Skulle iaf varmt rekomendera lite mer ram! Förhoppningsvis använder du iaf SDRAM och då kostar juh inte 128mb extra mer än 200kr och de skulle nog kunna höja iaf 4-5 fps.. inte mycket men de där grafikkortet e juh inte något att hänga i granen precis... Har du AGP så kan du juh stsa på ett GF3, de skulle göra ett rejält lyft.
December 26, 2001
Köp ett gf2 gts mer kan nog datorn inte dra nytta av (gf3 ti200 om du vill ha dx8 stödet). Om du bara har pci få tag på ett gammalt voodoo3 det kan dock bli lite problem om du kör xp 🙁 . Om du har xp så finns väl några gf2mx pci så sliper du tjafsa med hemma tillverkade xp drivrutiner mm
October 10, 2001
Heh! Jo det är nog tyvär så att du bara MÅSTE byta grafikkort iaf. Ett Kyro 2 eller ett G-Force 2 Ti skulle nog vara det lämpligaste för din maskin. Jag vet exakt hur asdåligt ATI kortet är, har ett i min maskin just nu p.g.a att jag ska köpa ett nytt och har sålt det som står i min sign. Får 50 fps i Quake3:an (640*480) med det och då är cfg:n tweakad till max!! Hade 217 fps med mitt gamla kort i 800*600 och då var inte cfg:n så fett tweakad som nu Gör din dator en tjänst och byt grafikkortet 😀
1 Guest(s)