January 14, 2005
Jag frågade igår hur man lägger över filmer från datorn till sin stationära dvd-spelare utan att behöva bränna filmerna på skivor, ingen visste hur (det kanske inte går..). Idag var jag nere och köpte en dvd-rw skiva och tänkte bränna filmerna och sedan lägga in dem på hdd. Men det går inte, jag bränner dem som img-filer (mountar img-filen i deamon tools och gör sedan en dvd-copy i nero). När jag sätter i skivan i den stationära dvd:n så går det självklart att spela upp filmen, men när jag går in på menyn, ska välja kopiera så kan jag inte välja att kopiera den från skivan till hdd. Vad är felet? ska inte detta gå? vi ska nämligen ha en liten get-together med ett gäng som var och jibbade i åre/hemsedal i vintras, så jag vill lägga in det på hårddisken på min dvd så att man kan bläddra, redigera och spela upp saker i olika förlopp - vilket skulle bli svårt om jag var tvungen att bränna ut filmerna på 2 dvd-skivor...
(Jag har en pioneer dvr 433H-S)
July 4, 2005
MortalSex wrote: du ska bränna som en data cd (ISO) för att kunna läsa/kopiera m.m i en data... ska du spela upp filmen i en standard dvd-spelare så måste du först encoda filerna till .vob som är då en fil som dvd-spelare läser och bränna cd:n som en DVD-Video skiva 😉
Tror inte du riktigt förstår problemet.
mrlayer wrote: När jag sätter i skivan i den stationära dvd:n så går det självklart att spela upp filmen...
har ingen större erfarenhet av inspelningsbara DVD-spelare, eller dvd-spelare med hd. Men jag har en lösning på problemet, men det kanske kostar dig några hundra om du har otur.
Det går med stor säkerhet att koppla in disken i datorn, men beroende vad det är för hårdisk kan du behöva inhandla en konvertor. För min rena gissning är att det är av samma standard som i en bärbardator med tanke på den fysiska storleken. Om det är en sådan så för du köpa en konvertor. Tror dom ligger på omkring 500 spänn, vet inte om det är värt det dock ;).
En som annars bör kunna svara på din fråga är ju butiken du köpt dvd-spelaren i.
January 14, 2005
Nej MortalSex, du verkar inte riktigt förstå min fråga, du svarar ju på något som jag kan göra i sömnen 😉
bAron: Tack för svaret, och Nej, det är inte värt att lägga ut så mkt pengar på något sådant. Det var synd att det inte gick... Jag gjorde helt enkelt så att jag gick ner och köpte 2 st dvd-rw skivor istället. Så nu kan jag bränna ut filmerna och så får vi väll byta mellan dom och sådär, vi ska nog klara oss!
Men jag ska gå ner till affären där jag köppte den och se om de har någon lösning på problemet...
Lev väl!
/Niclas
1 Guest(s)