June 5, 2007
Jag tänkte, kan jag köpa massa RAID discar och ha RAIDet avstängt mesta delen av tiden (bara lagring) och tanka över allt till systemdisken, och radera filmer, MP3 vid behov.
Klocka ned en 6600C2D så den drar mindre ström, möjligt i BIOS? Jag ska köra Solaris och där funkar inte Windows klockningsprogram.
Klocka ned graffekortet så den drar mindre ström, möjligt i BIOS? Jag kör Solaris.
Sen när jag vill spela, drar jag igång windows och sätter alla hastigheter till normalt och spelar för fullt. Skulle detta funka?
May 14, 2007
Lägg in RAID och solaris i nån äldre sunkdator och kör den vid behov. Använd den nya/snabbare datorn till windows/spel. Kopiera filer över nätverket. Mus, tangentbord och monitor går köra delat (via kvm-switch) för båda burkarna. Vill du ha allt i samma chassie, finns det också enstaka chassin man kan ha dubbla moderkort i.
October 23, 2005
Varför inte köra en AMD X2 3600+ 65nm i orginal sen när du ska spela och startar upp datorn så går du in i bios och drar upp processorn i ~3gz istället. Den kostar 610kr http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=146278 och klockar riktigt bra och är sval och snål samtidigt.
2 Guest(s)