March 14, 2001
opA87 wrote: Med tanke på att min dator ( och dom datorer jag haft innan ) står på ~12 timmar om dagen tror jag inte det är någon speciell fara att bara ha på den i 4 timmar.
Aldrig haft någon krashad hårdvara, kanske ska tilläggas.
Jo fast nu var det ju hårddiskarna som stängs av efter 4h inaktivitet, inte datorn. 😉
Hur som helst är det inga problem med att ha en dator igång jämt.
December 6, 2006
Snorch wrote: Jo fast nu var det ju hårddiskarna som stängs av efter 4h inaktivitet, inte datorn. 😉
Hur som helst är det inga problem med att ha en dator igång jämt.
Med tanke på att han frågade hur länge han kunde ha på datorn och att han självmant ställt in dom på 4 timmar ville jag bara påpeka att han kan ha dom på jämt och inte någon tidsgräns 😉
March 14, 2001
opA87 wrote: Med tanke på att han frågade hur länge han kunde ha på datorn och att han självmant ställt in dom på 4 timmar ville jag bara påpeka att han kan ha dom på jämt och inte någon tidsgräns 😉
Förstod nog det 😉
Kan tillägga att servern här hemma har varit igång i några år utan "viloläge" på hårddiskarna.
March 13, 2008
Du kan jo holde et øgon på SMART statusen till diskarna. Manga OS gjør vel det själve også.
Ellers hadde jäg i 1992 en SE/30 som ikke ville snurre opp sin HD. Fikk den til att snurra ved å vri disken i rotasjonsretningen under oppstart. Efter det var den på i två år uten stans. Men ved neste strømbrudd var det over.[/list]
1 Guest(s)