August 6, 2004
Csardas...Du ÄR galen 🙂
För lite sedan körde jag två mobiler och en palm i tvättmaskinen. Telefonerna, en Ericsson och en Nokia funkar alldeles utmärkt, men palmen gillade nog inte centrifugeringen. Kanske funkar detta på datorkomponenter oxå. Kanske är ullprogrammet att rekommendera eftersom maskinen inte centrifugerar så mycket då...
Jag lät dem torka i tre dagar innan jag satte på dem, ville inte köra dem i torktumlaren tillsammans med byxorna de låg i...
September 20, 2001
The Whistler wrote:
Ja. Så länge som det inte är ett tvåkomponentslim (t ex Arctic Silver Thermal Adhesive). Men då får inget på denna jord bort det.
Jag tog den där plastpinnen man får med till AS2thermal adhesitive och burjade skrapa med den. Funkade faktiskt, men då var det gamska tjockt lager, och var halvtorrt när jag satt dit minnesflänsen, kan vara värt ett försök...
August 14, 2001
Jag skulle undvika göra rent datorkomponenter där jag vill ha bra kontakt (t.ex. mellan processor och kylflänns) med T-röd, som nog d flesta vet innehåller T-röd "smaka-illa-medel" (nä, är inte kräkmedel) men detta medlet finns kvar även efter spriten i T-röden har dunstat, lätt att testa, ta en droppe på fingret, låt den dunsta och slicka på fingret, ingen trevlig smak, detta lager kommer altså hamna på processorn, vilket försämrar kontakten, visst, lagret är mycket tunnt, och märks säker inte, men det finns iaf där.. skulle föredra något "rent" och göra rent med...
July 17, 2002
Frisk wrote: visst, lagret är mycket tunnt, och märks säker inte, men det finns iaf där.. skulle föredra något "rent" och göra rent med...
Ja, jag har ju egentligen gått i pension här på NH, men jag kände att då detta är "min" tråd så måste jag göra ett inlägg till.
TACK! Ditt inlägg är precis vad jag vill att folk ska läsa!
Jag har länge hävdat att den enda riktigt rena alkoholen man kan använda till sådan här är isopropylalkohol, och jag har varit skeptisk mot T-röd, så stort tack för detta! Hoppas att fler än jag läser det...
Men det här var verkligen det sista ni såg av mig här. Hej...
September 18, 2002
September 16, 2002
Redfaction wrote: [quote=Kizo]Hur lång tid tar det innan isopropanolen avdunstat då? dvs, innan man kan kleta på ny kylpasta?
1-2 sekunder.
Isopropylalkohol fär tekniskt bruk finns att köpa på Apoteket. Helt suveränt.
😮
Jag trodde vi snackade en halvtimme, minst!
Hur små doser finns att köpa då? Jag tycker 1l känns lite väl mycket. 😛
Jag vill bara ha så jag kan göra det en gång nu när jag köper nytt.
February 12, 2003
Dry_Ice wrote: [quote=Mind]jo visst dunstar det bra.
spilde en halv flaska sådant på ett moderkort. blev lite lätt blekt men skiten funkar prima.
Hoppas det dunstar... För jag spillde just en flaska över min mega 180 (barebone)....
Står och fönat allt nu ...
Nog dunstar det, och inte leder det ström heller, så det är bara köra...:)
July 18, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Dry_Ice][quote=Mind]jo visst dunstar det bra.
spilde en halv flaska sådant på ett moderkort. blev lite lätt blekt men skiten funkar prima.
Hoppas det dunstar... För jag spillde just en flaska över min mega 180 (barebone)....
Står och fönat allt nu ...
Nog dunstar det, och inte leder det ström heller, så det är bara köra...:)
Wee, iofs... nu är det så att jag skall lämna in den ämdå, för den ÄTER minnen, har tagit 3 st på 6 månader nu, och nu vägrar den boota alls...
May 21, 2004
chrippaz wrote: Använd inte tops eller papper båda luddar.
Använd gammalt urtvättat bomullstyg, alltså typ om du haft nån t-shirt i 5 år så den är helt urtvättad och du inte tänkt använda den igen. Tvätta i 90grader eller nått... sen är det bara att klippa sönder och använda för att rengöra din processor.
//chrippaz
Så gör jag med, fungerar prima, å så klart T-Röd på det 😉
July 28, 2001
OKQ8:as förgasarevätska innehåller 100% isopropanol... annars så går vilken annan förgasarevätska bra med då den innehåller både etanol(30-70%) samt isopropanol(30-70%), Röd etanol går lika bra att rengöra med... men isopropanol är att föredra, har själv alltid en flaska OKQ8:a förgasrevätska hemma.
3 Guest(s)