February 16, 2005
Slänger in ett inlägg här jag med..
så här är det på apoteket gällande isopropanylalkohol:
små flaskor 1dl ca 46kr = OK!
en liter = glöm det
har du inte ett intyg från tex arbetsgivare så säljer dom inte 1liters flaskor till dig men dom små gick bra.. ja jag är myndig så nej det var inte därför dom inte sålde till mig, nej jag ser inte ut som stan´s värsta a-lagare... max en c-lagare haha skämt åt sido.. så gick det när jag hörde efter i alla fall. Ska ni köpa det så ring apotekets kundtjänst först och kolla vilket apotek runt dig som har det inne, första jag åkte till var slut hoss så jag ringde och fick snabbt veta vilket apotek i stan som hade ett par flaskor inne... 100ml flaska räcker lååångt så oroa er inte för den biten.
för rengöringen använde jag några av kärringens "bomullsrondeller" (make-up-pads) lite mer kompakta än vanlig lös bomull så dom luddade inte.. funkade skit bra.
August 26, 2005
Hej, jag är ny här så mitt inlägg är säkert helt felaktigt. Men jag behöver i varje fall HJÄLP!! Jag har lyckats få kylarpasta på undersidan av min processor (dålig som jag är!) och jag måste veta hur man får bort det!!! Det är iofs extremt lite, men eftersom jag inte ens använt datorn eller processorn ännu vill jag att det ska vara perfekt. *suck*
August 15, 2005
carlium wrote: Hej, jag är ny här så mitt inlägg är säkert helt felaktigt. Men jag behöver i varje fall HJÄLP!! Jag har lyckats få kylarpasta på undersidan av min processor (dålig som jag är!) och jag måste veta hur man får bort det!!! Det är iofs extremt lite, men eftersom jag inte ens använt datorn eller processorn ännu vill jag att det ska vara perfekt. *suck*
Tror du kan använda t-röd eller isopropanylalkohol...
October 21, 2004
chrippaz wrote: Använd inte tops eller papper båda luddar.
Använd gammalt urtvättat bomullstyg, alltså typ om du haft nån t-shirt i 5 år så den är helt urtvättad och du inte tänkt använda den igen. Tvätta i 90grader eller nått... sen är det bara att klippa sönder och använda för att rengöra din processor.
//chrippaz
Luddar också. Testade idag. Och ja, den var urtvättad 🙂
Tror att det är svårt att hitta nåt som inte luddar då man t.ex. råkar komma när en vass kant (I mitt fall hörnet på GPU kärnan).
Johan Nicklasson wrote: Slänger in ett inlägg här jag med..
en liter = glöm dethar du inte ett intyg från tex arbetsgivare så säljer dom inte 1liters flaskor till dig men dom små gick bra.. ja jag är myndig så nej det var inte därför dom inte sålde till mig, nej jag ser inte ut som stan´s värsta a-lagare... max en c-lagare haha skämt åt sido.. så gick det när jag hörde efter i alla fall. Ska ni köpa det så ring apotekets kundtjänst först och kolla vilket apotek runt dig som har det inne, första jag åkte till var slut hoss så jag ringde och fick snabbt veta vilket apotek i stan som hade ett par flaskor inne... 100ml flaska räcker lååångt så oroa er inte för den biten.
för rengöringen använde jag några av kärringens "bomullsrondeller" (make-up-pads) lite mer kompakta än vanlig lös bomull så dom luddade inte.. funkade skit bra.
Tror det där med enlitersflaskan är lite olika på olika apotek. Var inne på apoteket svalan i göteborg idag och frågade efter isopropanol. Hon kom tillbaka med både 100ml och 1liters flaskan och undrade vilken jag ville ha. 1liters flaskan var dock så gigantisk så jag nöjde mig med den lilla. Hade aldrig orkat konka runt på den där jätteflaskan en hel dag 😀
March 18, 2006
Extatic wrote: jag använde T-Röd, ska det spela nån roll ifall man råkade ta lite utanför kärnan på cpu'n, samt att jag använde en bommulstuss?
jag brukar få bort det med avfettnings medel till bilen och högtryckstvätt på jobbet funkar skit bra har inte haft problem med den dator sen dess
July 17, 2002
Johan Nicklasson wrote: Slänger in ett inlägg här jag med..
en liter = glöm dethar du inte ett intyg från tex arbetsgivare så säljer dom inte 1liters flaskor till dig men dom små gick bra.. ja jag är myndig så nej det var inte därför dom inte sålde till mig, nej jag ser inte ut som stan´s värsta a-lagare... max en c-lagare haha skämt åt sido.. så gick det när jag hörde efter i alla fall. Ska ni köpa det så ring apotekets kundtjänst först och kolla vilket apotek runt dig som har det inne, första jag åkte till var slut hoss så jag ringde och fick snabbt veta vilket apotek i stan som hade ett par flaskor inne... 100ml flaska räcker lååångt så oroa er inte för den biten.
Jag gav 110kr för min enlitersflaska. Och ja, den räcker i evigheter. Två års användande och det ser fortfarande ut som om den inte ens är öppnad. Och jag använder mycket av den där skiten, rengör typ allt i lägenheten med det (okej, inte mig själv eller diskbänken).
Småflaskorna (100ml) tror jag låg på 95kr sist jag köpte till jobbet. Gör inte åt lika mycket där. 😉
Men jo, jag var med om att de bråkade om det där med storflaskan också någon gång. Då köpte jag alla småflaskor de hade kvar istället. 😛
September 4, 2006
December 1, 2006
Var visst ett tag sen någon skrev här, men jag testar. Det är ju uppenbarligen rätt tråd iaf... 🙂
Det är så att jag ska byta kylare nu då och då undrar jag, när det gäller rengöringen av processorn, så har tjejen min ett medel hemma. Nagellack remover heter det, det är utan olja men också utan aceton(?). Det innehåller bara: Alcohol Denat och Ethyl Acetate (på engelska som ni nog ser).
Hoppas någon kan svara på om jag vågar använda det till processorn och om det är bra över huvud taget???
Tack på förhand!
December 20, 2006
men shit så mycket snack för en sån liten procedur..de e bara o köpa någon typ av alkohol tex aceton och ta på en tops...sen dunstar det bort och torkar av sig självt...just att man ska köpa något spec på apoteket som heter bla bla är ju kul o veta men normalt går det med många många olika sorter..
December 20, 2006
lenteP du har typ skrivit det här på 3 olika trådar tror jag...känner igen det iaf..du är en väldigt aktiv medlem här med många kluriga frågor..svaret på denna fråga är att du ska prova med en alkohol som fungerar mer effektivt alltså aceton eller benzin..en remover ger inte samma totalt rena yta som aceton gör..
December 1, 2006
michieff wrote: lenteP du har typ skrivit det här på 3 olika trådar tror jag...känner igen det iaf..du är en väldigt aktiv medlem här med många kluriga frågor..svaret på denna fråga är att du ska prova med en alkohol som fungerar mer effektivt alltså aceton eller benzin..en remover ger inte samma totalt rena yta som aceton gör..
LITE OFF-TOPIC FÖRST:
Nja, det var snarare i en annan tråd... Och det var i samband med en annan fråga om kylaren som jag passade på att flika in det där också just eftersom den här tråden kändes väldigt gammal så jag ville säkra upp att någon stackare läste... 😛
Som jag har uppfattat det här forumet så är det till för ALLA (alltså även mig) som har frågor, dumma eller inte för somliga, som de funderar på... Ibland frågar jag för att jag inte kan/vet och vill ha hjälp, ibland bara för att vara på den säkra sidan innan man grejar med något och ibland för att jag vill ha åsikter om saker.... Jag hoppas att jag därmed inte har besvärat just dig alltför mycket om jag är väldigt "aktiv"? I så fall ber jag dig att försöka ignorera mina framtida inlägg bara, för det kommer med största sannolikhet fler. Det är ju trots allt ett FORUM, till för frågor och diskussioner...
ON-TOPIC:
Sedan är ditt tyvärr en smula försent... Det funkade alldeles utmärkt med medlet jag frågade om, som innehöll någon slags ren alkohol... Men tack för hjälpen iaf... 😛
2 Guest(s)