January 31, 2002
Är det nån som har ett bra tips på hur man enkelt tar reda på hur stor hd man kan köpa?
finns det nåt program eller måste man låna grannens hd o testa?
Har ej manualen till moderkortet längre så kan inte kolla...
det handlar om en p3 533 MHz på ett asus p3c 2000 moderkort.
samt en 633 MHz celeron 2 på okänt moderkort.
tack
April 1, 2001
Med dom två moderkorten du har kan du förmodligen köra upp till 80GB minst. Annars kan du kolla på tillverkarens hemsida, dom brukar också ha uppdateringar av BIOSar för större diskar.
Jag bytte själv BIOS i min server här för att kunna ha upp till 75GB diskar i. Funkar perfekt efter uppdateringen
January 31, 2002
hehe... jo de får plats... på så sätt.
tack för infot iceman. Asus stöder inte längre detta moderkort... har något med intels 820 minneschip att göra. Jag hittade iaf nån bios uppdatering, men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Jag har inte skivan man fick till eller manualen. Jag försökte hitta den online men inte haft någon tur. Vad jag förstår så finns det något program man ska ha på en diskett som ska köras för att ersätta bios?
April 1, 2001
Precis. Om du har Award bios t ex, som de flesta har så använder man deras bios flash program (awdflash) och flashar med.
Försök inte använda ett annat program än det som du ska ha. Och du måste vara 100% säker på att det är en bios till precis det moderkortet du har när du ska uppdatera den. Under själva uppdateringen ska du hoppas på att du inte får strömavbrott eller så...
1 Guest(s)