September 7, 2001
Antag att man kommer över nåt IBM/AST-chassie (desktop), river ur all skit och trycker in ATX-prylar.
Borde kunna göra nya fästhål för mk och nätdelen kunde man ju epoxylimma eller popnita eller nåt. En 3.5HD och en DVD borde man ju kunna få in utan problem.
(Jag söker ett chassie max 38cm djupt och jag antar att den enda ekonomiskt försvarbara lösningen är den ovan. ATX som standard ligger kring 42cm djup och att lägga ut 7-800 för nåt specialchassie verkar dumt)
Finns det några egentliga hinder för att modda (jag drar gränsen vid vinkelslip ) en AT Desktop? Är det något jag inte har tänkt på menar jag?
August 19, 2001
August 19, 2001
Du jag hittade nått på http://www.pc-gehaeuse.com/ kan de vara nått eller?
September 7, 2001
Varför jag ska ha desktop? Just därför att det ÄR väldigt litet. Vill få plats med datorn i tv-bänken. Har en modell (Rowico Viola 102) med tonade glasdörrar. I princip kommer bara fronten synas så man skulle kunna göra en riktig rövare med popnit o dyl. Det enda är väl att det måste hänga ihop, måste skärma av em-fält, vill inte har några störningar.
HiFi-Gehäuse är snygg. 775SEK + frakt. Lite väl dyrt tycker jag. Den bästa lösningen dock.
2 Guest(s)