February 17, 2004
Undrar om min strömkontakt på mobot klarar nätagget OCZ Modstream 520W? Kontakten på mobot är: 20pin, ATX1. Kontakterna från nätagget är både 20pin o 24pin, men 20pins kontakten måste passa till mobot? Fick förslag att jag måste kolla detta och eventuellt köpa adapter om de inte passar. Mitt mobo är ju över 4 år gammalt så jag vet ej. Någon som vet detta så är jag tacksam för tips?
/Dani
February 17, 2004
Nja vet inte faktiskt. Läste i tråden nedan om olika kontakttyper:
https://www.nordichardware.se/.....21362.html
De pratar om ATX 2.0 o ATX 1.3. Det verkar finnas olika typer av kontakter på mobot. Vet inte om min ATX 1 kontakt passar med en ATX 2.0 kontakt från Nätagget?
December 5, 2001
MoparPower wrote: Det finns väl bara en 20-pins ATX, om det inte är en IBM, Dell eller någon annan märkesdator.
Nej, det finns 24 pins nu också. ATX 2.0 som finns på de nyaste korten som kräver mer ström. Men står det att nätagget passar till både 20/24-pin så är det lugnt. De 4 extra "pinnarna" är förmodligen löstagbara.
May 12, 2001
MoparPower wrote: Det finns väl bara en 20-pins ATX, om det inte är en IBM, Dell eller någon annan märkesdator.
Vad jag tror att han menar är:
Det finns bara en sorts 20-pins kontakt, undantaget märkesdatorer.
DVS Har du 20-pins kontakt på moderkortet (ej någon konstig DELL eller så), så funkar det.
2 Guest(s)