May 17, 2004
Jag kommer snart att uppgradera till ett bättre system.
Det kommer att vara en med C2D, 2gb ram och antingen ett r600 eller 8800GTS.
saken är den att jag måste ha ett till grafikkort, ett GMA 900 eller 950, vilket jag bara sett på mATX-kort.
är det någon större skillnad på brädorna? något negativt?
January 4, 2005
Vitamin-C wrote: [quote=denstore]Varför måste man ha ett GMA900? Bara nyfiken.:)
det hela har och göra med drivrutinsstöd och ett altenativt operativsystem som ska köras parralelt med windows 🙂
**x86 🙂
hur som hällst, någon som ser det som negativt at ha ett matx bord?
ja MATX går inte överklocka mer än ca: 5%
May 17, 2004
Ticker wrote: [quote=Vitamin-C][quote=denstore]Varför måste man ha ett GMA900? Bara nyfiken.:)
det hela har och göra med drivrutinsstöd och ett altenativt operativsystem som ska köras parralelt med windows 🙂
**x86 🙂
hur som hällst, någon som ser det som negativt at ha ett matx bord?
ja MATX går inte överklocka mer än ca: 5%
😮 det var inte bra, stämmer det här? vill gärna ha det bekräftat från fler källor 🙂
tanken var att kanske skaffa ett e4300 när det kommer och överklocka det, men det kanske inte kommer på tal om det blir lite trögt =/
edit: kollade up information om övercklockning på moderkortet och såg att den har vissa problem när det kommer till högre buss än 330, bland annat att vissa komponenter slutar att fungera, men det är klart acceptabelt för om e4300 kommer att se ut som det ryktas om så klagar jag då i alla fall inte 😀
1 Guest(s)