January 14, 2002
Mitt Creative audigy 2 håller på att ställa om sig så fort man startar de flesta spelen jag kör, men framför allt i wow då jag inte hör någon musik alls, bara spells och sånt.
Det har inget med inställningarna i wow att göra, där har jag redan testat allt.
Oftast brukar ljudet bara ställa om sig till någon annan inställning som t.ex. vocal eller rock i stället för den inställningen jag vill ha, men det är väldigt irriterande då ljudet blir helskumt jämnfört med hur jag vill och brukar ha det.
Det jobbigaste är att om man försöker gå in i creatives inställningar för ljudkortet medans man kör spel så blir det bara error i creative och det måste avslutas.
Samma problem uppstår om man stängt av spelet felaktigt som jag måste göra med wow (om jag annvänder exit knappen så hänger det sig bara, ctrl + alt + del är ett måste om jag ska stänga av wow) och för att få tillbaka ljudet måste jag starta om datorn.
Nyaste drivrutinerna har jag installerat men det gjorde ingen skillnad till detta problem, vissa andra försvann dock. Men dom är inte relaterade till denna fråga.
Tacksam för snabba svar =)
March 6, 2001
Jag hade liknande problem i WoW förut.
Vissa ljud försvann helt men efter lite sökande på WoW forumet fick jag tipset att det var cache filer i spelet som var korrupt och efter att ha rensat där så blev det som vanligt igen..
Men då du verkar ha fel i med inställningarna till ljudkortet så tror jag tyvärr inte det hjälper dig 😕
1 Guest(s)