Audigy 2 ska hålla på med dumheter...|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Audigy 2 ska hålla på med dumheter...
Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 27, 2006 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Mitt Creative audigy 2 håller på att ställa om sig så fort man startar de flesta spelen jag kör, men framför allt i wow då jag inte hör någon musik alls, bara spells och sånt.
Det har inget med inställningarna i wow att göra, där har jag redan testat allt.

Oftast brukar ljudet bara ställa om sig till någon annan inställning som t.ex. vocal eller rock i stället för den inställningen jag vill ha, men det är väldigt irriterande då ljudet blir helskumt jämnfört med hur jag vill och brukar ha det.

Det jobbigaste är att om man försöker gå in i creatives inställningar för ljudkortet medans man kör spel så blir det bara error i creative och det måste avslutas.
Samma problem uppstår om man stängt av spelet felaktigt som jag måste göra med wow (om jag annvänder exit knappen så hänger det sig bara, ctrl + alt + del är ett måste om jag ska stänga av wow) och för att få tillbaka ljudet måste jag starta om datorn.

Nyaste drivrutinerna har jag installerat men det gjorde ingen skillnad till detta problem, vissa andra försvann dock. Men dom är inte relaterade till denna fråga.

Tacksam för snabba svar =)

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
sp_UserOfflineSmall Offline
1036375
April 27, 2006 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade liknande problem i WoW förut.
Vissa ljud försvann helt men efter lite sökande på WoW forumet fick jag tipset att det var cache filer i spelet som var korrupt och efter att ha rensat där så blev det som vanligt igen..

Men då du verkar ha fel i med inställningarna till ljudkortet så tror jag tyvärr inte det hjälper dig 😕

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 369
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL