August 24, 2005
Om jag nu för det mesta lyssnar på musik och kollar på dvd rullar, är det värt ett audigy 4 då? jag har ett vettigt 5.1 system för över 3 lappar.
kommer jag att märka nämnvärt skillnad? tycker inte att mitt soundstorm är det bästa, (inbyggt i mitt nforce 2 mobo).
har inte ägt ett ljudkort med pci interface sedan soundblaster 16. så jag är inte helt hajj på detta.
March 10, 2003
SoundStorm är väldigt bra faktiskt. Nästa steg är ett X-fi Extreme music skulle jag vilja påstå.
Det 5.1 system du har är det PC högtalare eller Reciver ?
Soundstorm är nämligen överlägset när det gäller att skicka ut på det optiska.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 4, 2001
Visst blir det lite skillnad men tror inte man hör det speciellt mycket. Största skillnaden är förmodligen jukvaran, syftar då på EQ osv... Att hårdvaran i sig själv skulle resultera i markant sämre ljud har jag svårt att tro.
Pratar vi mp3or så vågar jag nog säga att skillnaden är noll och ingen :p
April 14, 2001
Ctrl wrote: SoundStorm är väldigt bra faktiskt. Nästa steg är ett X-fi Extreme music skulle jag vilja påstå.
Det 5.1 system du har är det PC högtalare eller Reciver ?
Soundstorm är nämligen överlägset när det gäller att skicka ut på det optiska.
Vad är det som gör soundstorm så överlägsen på optiken?
August 30, 2005
Hogan wrote:
Vad är det som gör soundstorm så överlägsen på optiken?
Dess Dolby Digital Live kapacitet. Beror helt på vilken uppsättning högtalare och ljudtillbehör du har dock.
Creative har inte möjlighet att skicka ut annat än en pcm stereo signal eller kodad DD/DTS signal från sin optiska och andra digitala utgångar. Men är i övrigt överlägsna imo.
April 14, 2001
rico01 wrote: [quote=Hogan] Vad är det som gör soundstorm så överlägsen på optiken?
Dess Dolby Digital Live kapacitet. Beror helt på vilken uppsättning högtalare och ljudtillbehör du har dock.
Creative har inte möjlighet att skicka ut annat än en pcm stereo signal eller kodad DD/DTS signal från sin optiska och andra digitala utgångar. Men är i övrigt överlägsna imo.
Så länge den soundstorm använder den inbyggda dekoder och skickar ut DD så är den ju ytterligare omkomprimerad, annars är ju den optiska ingen skillnad.
2 Guest(s)