January 8, 2001
Problemet ligger i att jag vill ha mitt dunkadunkapaket inkopplat på baksidan men kunna koppla in ett headset när jag skall spela och köra TS(och därmed automagiskt tysta dunkdunkat)...
Orkar inte kasta kortet på Datorbutiken, är så less på deras support. Har redan skickat delar av datorn till dem i 5-6 turer(under 4½ månad) innan det förra problemet löste sig.... och jag orkar helt enkelt inte ta en sån runda till.
[egentlig fråga]
Har (de enklare <1000 sek) soundblaster korten motsvarande kontakter så att man kan använda de i chassit inbyggda ljudkontakterna?
tror de kallas för "ac97 legacy audio connectors" eller fp_audio?
eller måste man köpa deras svindyra/fula låda för att få samma funktionalitet
December 27, 2003
jag är ganska säker på att de flesta (alla?) SB Audigy kort har har extra kontakter för att koppla in i fronten
tex. så här står det för Creative SB Audigy 2 ZS
...High-Quality, THX® certified audio and stunning 7.1 Surround Sound, plus front panel audio connections and wireless remote control.
borde vara så på de flesta, eller iaf alla nyare än Audigy 2 (alltså Audigy 4 och X-Fi)
September 10, 2004
Xenomorphed wrote: jag är ganska säker på att de flesta (alla?) SB Audigy kort har har extra kontakter för att koppla in i fronten
tex. så här står det för Creative SB Audigy 2 ZS
...High-Quality, THX® certified audio and stunning 7.1 Surround Sound, plus front panel audio connections and wireless remote control.
borde vara så på de flesta, eller iaf alla nyare än Audigy 2 (alltså Audigy 4 och X-Fi)
Jo om man har tillhörande frontpanelen så 😉
/Jonas
December 27, 2003
Sound Blaster X-Fi ExtremeAudio cards have a Front Panel connector for connecting the sound card to a compatible front panel connector found on the front panel of some PC, for easy connection or disconnection of speakers, headphones, or microphones.
September 10, 2004
Om du söker i forumet så tror jag det ska stå en del om just detta, och det är inte de pinnarna som visats på bilden här ovan som används när de har fått det att fungera....
Det är 10 pins kontakten närmast bakplåten som de varit på o moddat dit lite sladdar på...
/Jonas
January 8, 2001
Dinos wrote: Jag funderar nästan på att testa detta och se om mitt Soundblaster Live 5.1 kan kopplas till de främre uttagen.
Vore ju rätt skönt att slippa kräla på marken för att byta till hörlurar.
Jag skulle verkligen bli dunderglad om du berättar om dina eskapader!
2 Guest(s)