January 29, 2007
Tjena!
Testade just att koppla in mitt hemmabiosystem i datorn, men har lite problem. Ljudet kommer nämlige bara ur:
Left, Centre, Rearleft och Subwoofern.
Alltså 4 högtalare av sex 😮 😮 😮
Vad kan det vara för fel? Har försökt göra inställningar i mitt ljudprogram, ändra så att det är inställt till sex högtalare, men dom två sista vill inte låta!!!
Kopplar med en sån här kabel:
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=108381
Kan det vara så att det inte riktigt funkar när man bara har en kabel som går in i datorn? kanske behövs fylla ut alla 3 ingångarna eller nåt?
Edit: Nu får jag ljud i alla högtalarna när jag spelar musik, hade inte satt in sladdarna riktigt. Men när jag gör "Högtalartestet" i mitt ljudkortsprgoram (Jag trycker på högtalaren i programmet för att testa om den funkar) Så får ajg bara en signal ur Left och Right högtalarna, dom andra händer det ingenting när jag trycker på dom.
Så hur ska jag fixa så att datorn lägger märke till alla 6 hägtalarna? 😕
January 29, 2007
jonte_power wrote: Ja det hade ju underlättat om du skrivit vilka högtalare det gäller och vilket ljudkort som används..
Men kablen du kopplat in är iallafall en STEREO-kabel..
Öh jag vet itne riktigt, vanlig hemmabio, det kan väl inte vara ngn skillnad? Har satt in kabeln i AV/IN ingångarna iallafall. Aha kan det vara så att jag behöver en annan kabel alltså?
December 24, 2002
Förstår inte vad problemet är.. Förklara ordentligt om du vill ha hjälp!
Nej du har rätt, det spelar ingen roll vilka högtalare man har.. MEN det spelar stor roll vilken typ av förstärkare man har.
* vad för förstärkare?
* Vilket ljudkort?
* Vad är det för typ av ljud (FILFORMAT) du vill få ut?
* Hur har du ställt in förstärkaren?
May 16, 2006
Json_81 wrote: Du kommer inte få surroundljud med den kabeln och troligen har du kopplat den röda eller vita i vänster bak-kanal istället för höger fram.
Vad har du för ingångar på hemmabion?
Bästa är att köra med coaxial eller optisk kabel.
Men glöm inte att först kolla om moderkortet/ljudkortet stödjer coaxial eller optisk.
January 29, 2007
Okej nu ska vi se.. Jag använder mitt integrerade ljudkort på mitt D3SR moderkort.
Finns rätt många ingångar, 6 stycken.
dom tre vanliga (Rosa, blå, grön) och ovanför en brun grå och svart.
Jo precis jag satte in dom två kablarna i AV-ingången där back i hemmabion.
Men kan det alltså inte funka att få surround med detta? Med vanliga högtalarare har man ju nästan en sådan kabel och då går det ju =) Skulle ni kunna länka annars till vilken kabel jag skulle behöva?
Förstärkare vet jag inte riktigt vad du menar, det är bara en dvd och högtalare som man kopplar in i dvdn.
November 22, 2001
Grejsimojs wrote: Okej nu ska vi se.. Jag använder mitt integrerade ljudkort på mitt D3SR moderkort.
Finns rätt många ingångar, 6 stycken.
dom tre vanliga (Rosa, blå, grön) och ovanför en brun grå och svart.
Jo precis jag satte in dom två kablarna i AV-ingången där back i hemmabion.
Men kan det alltså inte funka att få surround med detta? Med vanliga högtalarare har man ju nästan en sådan kabel och då går det ju =) Skulle ni kunna länka annars till vilken kabel jag skulle behöva?
Förstärkare vet jag inte riktigt vad du menar, det är bara en dvd och högtalare som man kopplar in i dvdn.
Berätta vad dvd'n heter så underlättar du lite. Det finns många olika lösningar beroende på vad du har.
1 Guest(s)