Bärbar dator|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bärbar dator
Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 780
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 30, 2005 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Kommer att köpa en bärbar dator inom några veckor. Dock så vet jag inte vilken modell som är mest prisvärd. Har försökt att kolla runt själv men jag har inte blivit smartare.
Det som gör det hela svårare är att jag vill köpa den i butik, det vill säga på siba eller onoff.
Därför rådfrågar jag nu er, vilken/vilka av modellerna på siba/onoff rekommenderar ni? Har ingen större lust att lägga ned för mycket pengar på datorn, en rimlig gräns är runt 10000kr.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
914213
June 30, 2005 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Siba/OnOff? Ingen. Har inget förtroende för den gruppen butiker kvar alls, i varje fall inte när det gäller datorer.

Jag hade försökt hitta någon som i alla fall är mer inriktad på datorer - ComputerCity som finns på en del ställen är förvisso bundna till Siba, men de säljer i alla fall inte SÅ mycket andra saker.

Eftersom du till och med funderar på Siba/OnOff kan jag nog i alla fall utesluta mitt vanliga tips på iBook, trots att den passar in i prisklassen. 🙂

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
914238
July 1, 2005 - 4:58 am
sp_Permalink sp_Print

Problemet är juh att jag vill klämma på sakerna innan jag bestämmer mig för någon dator. Är inte direkt lätt om man köper via internet. Sen så bor jag lite taskigt, mitt i skogen i småland. Dom få lokala datorbutiker som finns har rejält med överpriser.

iBook har jag faktiskt kollat in litegrann. Dock så vill jag nog hålla mig till windows.

EDIT: Nu när jag kollar runt lite så såg jag att dustinhome har gratis frakt till och med juli. Så i värsta fall kan jag tänka mig att beställa därifrån. Några tips ifrån utvalet på deras sida?

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
914530
July 1, 2005 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Du grabben jag säger bara en sak 😛 Köp Acer Aspire 5021WLMi. Bättre prestanda får man INTE för dom pengarna. (9995 kr inkl moms.) finns på dustin.
Rekommenderar den grymt!

t.ex på spec.
Amd turion 64 2800+.
512 Mb minne.
Ati x700 128 mb (grymt bra i spel)
80 gb 4200 rpm.
15.4 wxga skärm med högblank yta. otrolig skärpa.

Var o klämde lite på en idag. grymt skön och fin som fan. Det finns nog ingen annan dator jag skulle rekommendera förutom den.
På sweclockers finns en 15 sidor lång tråd om datorn där allt gå's igenom! läs.

http://forum.sweclockers.com/s.....enumber=10

p.s får min på tisdag och ska fixa en recension så pma om du vill ha mer info.
Länk

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
914968
July 2, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Är lite skeptisk för Acer, har läst att dom ska vara rätt plastiga. Men visst, berätta gärna om den när du får din.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
916776
July 6, 2005 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Odehn wrote: Är lite skeptisk för Acer, har läst att dom ska vara rätt plastiga. Men visst, berätta gärna om den när du får din.

Fick min för några dar sen. är gryyyymt nöjd med den. fan så prisvärd den är :d funkar kanon i spel och i vanliga windows. helt klart godkänd batteri tid på upp till tre timmar! Allt funkar kanon! så jag råder dig att köpa en sån här. Just det skärmen är grym!! skärpan är otroligt bra. och väldigt bra svarstid och så.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
917501
July 7, 2005 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag fixat en recension, mitt bidrag till er som står i valet o kvalet 😉 kolla in den.
Acer Aspire 5021WLMi
http://hem.passagen.se/fredrik...../index.htm

smajlet
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
957032
September 29, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: Nu har jag fixat en recension, mitt bidrag till er som står i valet o kvalet 😉 kolla in den.
Acer Aspire 5021WLMi
http://hem.passagen.se/fredrik...../index.htm

Grymt bra resension Tack för den har tittat på denna datorn och fåt tag på en nyinköpt till begagnatpris 8500 kr men någon är före mig=( men kanske köper han den inte och då blir den nog min=)

Mvh Nicklas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 413
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL