October 4, 2004
Ok, verkar som min dator (en acer ferrari 3400 ) har krachat.
Den fungerade alldeles utmärkt igår, men när jag skulle sätta igång den idag så fungerar inte skärmen. Är lite osäker på om det är att skärmen inte kommer igång som är problemet, eller om det är så att någon hårdvarudel har gått sönder som leder till att datorn inte funkar överhuvudtaget (har provat att koppla till extern skärm, vilket inte fungerade).
Den startar upp, (man hör hur den går igång), men sedan händer inget mer. Dock så surrar den på som vanligt =p Det ser ut som om den är i något standby läge, vilket jag först trodde att det var, men efter att ha läst manualen så verkar det inte som det (eftersom det skulle lösas med att bara trycka på power knappen igen).
Funderar på om det har något med det att göra ändå, eftersom nu av någon konstig anledning kan jag sätta igång datorn genom att bara trycka lite lätt på power knappen (förrut var jag tvungen att hålla in den ett litet tag), tar jag ut batteriet och sedan sätter i det igen sätts datorn igång automatiskt också. Någon som har en idé vad detta kan vara?
October 4, 2004
Berätta gärna, om de hittar vad som är problemet på din hp dator.
jag har ju tyvärr ingen garanti kvar. Var och kollade på en data clinic idag, de tror att det är moderkortet (de öppnade itne datorn eller något, utan var väl en ren spekulation egentligen, som förvisso låter trolig). Vore ju ganska tråkigt om det var det, då kan man lika gärna köpa ny dator =p
November 10, 2003
October 4, 2004
ähh blev att köpa en ny dator:
http://www.pccity.se/is-bin/IN.....tabcontent
Känns som en hyffsad dator för det priset, eller hade jag för bråttom?
Tyvärr kommer datorn med Vista, darn, hade nog föredragiot att vänta så länge som möjligt med det operativsystemet.
2 Guest(s)