November 19, 2004
vet inte riktigt hur relevant det är, men en microvågsugn (en hel sådan) "läcker" inga microvågor whatsoever, så det bör inte störa. mer än värme dvs. Far mätte på våran microvågsugn som är i mindre än bra skick och har garanterat över ett dussin år på nacken utan resultat 😛
December 6, 2001
Xun wrote: vet inte riktigt hur relevant det är, men en microvågsugn (en hel sådan) "läcker" inga microvågor whatsoever, så det bör inte störa. mer än värme dvs. Far mätte på våran microvågsugn som är i mindre än bra skick och har garanterat över ett dussin år på nacken utan resultat 😛
Nej, det är sant. Läckstrålningen får inte vara över 5 mW läste jag, och en router strålar runt 50-100 mW, så lite bandbredd borde man ju få iaf.
August 11, 2005
Json_81 wrote: Värme? På en mikrovågsugn??
Micron ska ju vara skärmad, men det känns ju inte som det bästa stället att ha sin dator på.
Var tar all varm luft vägen tor rdu som kommit till efter en användning? Försvinner den bara sådär eller?
varmluften släpps ut och som alla vet så stiger varm luft. Och vad har vi över mikron?
Just det...
November 22, 2001
csm101 wrote: [quote=Json_81]Värme? På en mikrovågsugn??
Micron ska ju vara skärmad, men det känns ju inte som det bästa stället att ha sin dator på.
Var tar all varm luft vägen tor rdu som kommit till efter en användning? Försvinner den bara sådär eller?
varmluften släpps ut och som alla vet så stiger varm luft. Och vad har vi över mikron?
Just det...
Vad gör ni med era microvågsugnar? 10kg köttbitar jämt?
Jag värmer en tallrik mat eller en kopp vatten typ. Om den varmluften som blir av det får en dator att krasha lär den inte klara en sommardag heller.
August 11, 2005
Json_81 wrote:
Jag värmer en tallrik mat eller en kopp vatten typ. Om den varmluften som blir av det får en dator att krasha lär den inte klara en sommardag heller.
Vet inte hur du vill ha din mat, men när jag värmer min mat vill jag ha den _het_ och således är luften riktigt varm. Och ska datorn då dra in luft som till råga på allt redan är uppvämd, mister ju fläkten sin betydelse, då kan man lika gärna köra utan fläkt...
Och värme är inte bra för datordelar. Datorn lär knappast krascha direkt men den lär inte leva så mycket längre än om den hade stått på ett annat ställe (där den inte utsätts för samma värme)
November 22, 2001
csm101 wrote: [quote=Json_81]
Vet inte hur du vill ha din mat, men när jag värmer min mat vill jag ha den _het_ och således är luften riktigt varm. Och ska datorn då dra in luft som till råga på allt redan är uppvämd, mister ju fläkten sin betydelse, då kan man lika gärna köra utan fläkt...
Och värme är inte bra för datordelar. Datorn lär knappast krascha direkt men den lär inte leva så mycket längre än om den hade stått på ett annat ställe (där den inte utsätts för samma värme)
Jag har aldrig känt att det skulle vara speciellt varmt ovanpå microvågsugnen och ja, jag vill ha min mat riktigt varm. Luften kommer ut framåt när man öppnar luckan. Och hur många minuter per dag använder du din micro? Med din logik borde spisplattorn bli tokvarma när man använder en vanlig ugn.
August 11, 2005
Json_81 wrote:
Jag har aldrig känt att det skulle vara speciellt varmt ovanpå microvågsugnen och ja, jag vill ha min mat riktigt varm. Luften kommer ut framåt när man öppnar luckan. Och hur många minuter per dag använder du din micro? Med din logik borde spisplattorn bli tokvarma när man använder en vanlig ugn.
Och med din logik är luften i en använd ugn inte ens varm...
November 22, 2001
csm101 wrote:
Och med din logik är luften i en använd ugn inte ens varm...
Det har jag inte sagt.
Men luften kommer ju ut genom luckan när man öppnar den. Man kanske inte behöver ha luftintaget på datorn utstickande framåt på ugnen? Så slipper men den lilla varmluften som kommer.
August 11, 2005
Json_81 wrote: [quote=csm101] Och med din logik är luften i en använd ugn inte ens varm...
Det har jag inte sagt.
Men luften kommer ju ut genom luckan när man öppnar den. Man kanske inte behöver ha luftintaget på datorn utstickande framåt på ugnen? Så slipper men den lilla varmluften som kommer.
Vi lär ju inte komma överens i detta.
Min åsikt är att en bärbar dator inte har någonting på en mikro att göra.
November 22, 2001
csm101 wrote: [quote=Json_81][quote=csm101] Och med din logik är luften i en använd ugn inte ens varm...
Det har jag inte sagt.
Vi lär ju inte komma överens i detta.
Min åsikt är att en bärbar dator inte har någonting på en mikro att göra.
Det kan jag hålla med om 🙂
Det enda jag inte håller med om är den otroliga värmen du pratar om.
1 Guest(s)