November 21, 2005
Här kommer en fråga från en halv total idiot och nybörjare i bärbara. En kompis har frågat mig om jag vill köpa hans bärbara, för halva priset av det han köpte den för. Allt verkar finfint och bra förutom en sak. Processorn.
Amd Turion (tm) 64 Mobile Technology ML-32 1.80 Ghz
Jag vet inte mycket om bärbara, men 1.8 ghz verkar lite i mina ögon. Inte för att jag kräver att den ska kunna klara Crysis, men BF2 skulle vara kul i mina ögon. Men jag hörde att Turion skulle vara lite kraftigare, typ att en 1.8 turion skulle motsvara lite mer än just 1.8. Men vad vet jag.
Märket är även en Packard Dell, kanske en generell beskrivning av hur deras datorer är och hur länge de håller vore bra.
Skulle få datorn till halva priset, vet inte just nu vad den hette, men han gav 16.000 för den nu och jag skulle få den för 8.000 i dagsläget. Vad tror ni teknikfrälsta?
Edit: fick fram namnet: Packard Bell W3333
November 21, 2005
Hmm, frågade min kompis innan jag postade om han kunde installera det på den och kolla snabbt. Det gick, dock ouppdaterat och på single, så lagg ohoy på nätet antar jag. Men gå ska det nog göra på låga inställningar 😕
Frågan är ju dock om den är värd att köpa för 8.000, det är relativt billigt, men endå en större summa pengar. Det jag skulle vilja ha den för är ju tyvärr spel och att se på film under resor, och de spel man spelar är ju DoW, BF2 och WoW, dock ska nog de 2 andra gå okej.
November 26, 2002
Det är nog en bra dator. Däremot så är jag rätt säker på att processorn inte är en flaskhals i systemet utan grafikkortet. Turion 1.8 är en rätt potent processor och som du säger så ska du inte fastna i att det står 1.8 GHz. Du har säkert sätt att intels Core 2 Duo på 2.16 GHz vrålspöar deras Pentium D på 3.9 GHz. Nu är det en annan jämförelse men det visar hur vilseledande frekvensen är.
June 11, 2001
Gäller det spelande kan jag direkt säga att det inte är processorn utan grafikkortet samt bildskärmen som kommer att störa mest. Sedan om hårddsken är en 5400 så kommer även det att märkas när man spelar.
Är det spela du skall göra så är det bättre med en stationär maskin.
November 21, 2005
Har redan en stationär, men eftersom jag går på skola på annan ort än där jag bor så skulle det vara bra med en dator man kan ta med sig hem, och en som kan stå på samma ort som skolan. Min stationära är en spelmaskin, men utifall att man ska på lan så kommer jag ta den bärbara av uppenbara skäl. Därför skulle jag vilja att den kan klara en del spel, inte direkt att den ska klara dem jättebra, så länge lägsta inställningar går så är jag nöjd.
Plus att se film på bussen skulle vara nästa n underbart
November 21, 2005
Ska få låna hem dem ikväll, ska väl testa att installera lite mer krävande spel. De spel jag skulle vilja att den klarar är WoW, DoW och Bf2, men ska testa att installera DoW, Bf2 och prey, varav det sistnämnda är lite test för att "pressa gränserna" vilket jag skulle tro prey gör. WoW kan man nästan garantera att kommer funka, eftersom kraven är så låga. Finns det något test man kan dra för att se ungefär hur bra den är? Tänkte kanske 3d mark eller dylikt.
Wish me luck 🙂
August 16, 2003
3DMark eller aquamark är alltid trevligt, http://www.guru3d.com
1 Guest(s)