February 12, 2002
Skulle haft hittat en bärbar dator i prisklassen 5-7 tusen som skall användas mestadels till skolarbete men tar det även som min plikt att sprida dataspelandets ädla konst vidare så ska vara så bra dator som möjligt för de pengarna. Vill ha tips på var man får tag i en sådan dator. Helst i en butik i eller nära skellefteå men kan även tänka mig att beställa från internet i "värsta fall"..
Nu kan jag inte så mycket om bärbara datorer så ungefär vad är rimligt att det ska vara i en 5-7 tusenkronors tillplattad burk?
Tacksam för alla bra svar jag kommer få. 😀
February 12, 2002
TERdON wrote: Begagnade iBooks är eftertraktade och blir snabbt sålda... 😛
Och poängen var? Att de är bra? 🙂
Vad tror ni om dessa två? Kan de vara prisvärda exemplar.
http://se.pricerunner.com/comp.....358=345358
September 12, 2001
TERdON wrote: Begagnade iBooks är eftertraktade och blir snabbt sålda... 😛
Det funkar men kanske inte så vidare bra med tanke på vad kråkis skrev.
kråkis wrote: men tar det även som min plikt att sprida dataspelandets ädla konst vidare
Såvitt jag vet så är iBook inte så vidare vasst till spel.
Men å andra sidan så brukar ju inte tjejer spela så värst tunga spel heller så det kanske jämnar ut sig ändå.
October 7, 2002
Bärbar speldator? För den budgeten? LOL. Då är det hopplöst att hitta något vad han än tänkt sig ändå. I alla fall något som är bärbart som han vill. Det är svårt att hitta bärbara till den budgeten nya utan att ens fundera på vilka chip som sitter i.
Alltså är det nästan oundvikligt begagnat som gäller. De av de "billiga" modellerna som haft hårdvarugrafik längst är iBook (var helt klart ovanligt i PC när jag köpte min). Möjligtvis med undantag av större, "släpbara" modeller. Fast sen kommer ju problemet med att det inte finns extremt många spel till Mac (fast förmodligen utan problem tillräckligt för att göra systern hans nöjd...).
EDIT: Fast det är klart, ska det spelas på skulle jag kanske rekommendera en PowerBook istället, även om de är lite dyrare... 🙂
August 22, 2005
Zepto Znote 2114W verkar gött nice; men så hamnar ju även prislappen något utanför budgetens ramar.. http://www.zepto.se
1 Guest(s)