February 23, 2004
Ja som topic lyder.... har införskaffat en 36 " 100 hz TV som nu väntar på mig på posten. Problemet är att hela paketet väger 91 Kg, jag bor ensammen och har bara ibland tillgång till bil. Nu te frågan, hur bär man sig åt för att bära/forsla/flytta på ett sådan`t åbäke ?? TVn skall flyttas ca 1 km. Menar det är ju knappast " bärbart " 😀
February 23, 2004
Många svar , hehe.. har fått hjälp nu .. en polare ställer opp med en BMW 520i touring... men frågan e om vi orkar baxa upp den i bilen. Och ja det är en sony tv. Sen e det så att jag bor typ en spiraltrappa ned , det vette gudarna om TVn platsar i trapphuset 😮
Hoppas att jag lyckas.. annars får jag lösa det på ngt annat vis
August 11, 2005
Hexxy wrote: Många svar , hehe.. har fått hjälp nu .. en polare ställer opp med en BMW 520i touring... men frågan e om vi orkar baxa upp den i bilen. Och ja det är en sony tv. Sen e det så att jag bor typ en spiraltrappa ned , det vette gudarna om TVn platsar i trapphuset 😮
Hoppas att jag lyckas.. annars får jag lösa det på ngt annat vis
Ju svårare desto skönare det kommer kännas när ni väl baxat upp saken til sin rätta plats 😀 hehe
Hehe, 91 kg är väl inget för två? 😛
November 22, 2001
Trasher wrote: Nääe 91kg är inte så mycket på 2 pers. Det kirar ni lätt 🙂
Tänk på att det är en stor otymplig jäkla tv förmodligen utan bärhandtag (vassa kanter att hålla i).
Jag släpade en 32" wide tre trappor upp, det var ett helvete på två pers och den väger betydligt mindre.
August 11, 2005
Json_81 wrote: [quote=Trasher]Nääe 91kg är inte så mycket på 2 pers. Det kirar ni lätt 🙂
Tänk på att det är en stor otymplig jäkla tv förmodligen utan bärhandtag (vassa kanter att hålla i).
Jag släpade en 32" wide tre trappor upp, det var ett h*****e på två pers och den väger betydligt mindre.
Duborde ha tänkt på det inna du köpte tv:n i så fall 😉 hehe men vill man ha såna enorma saker får man slita för att få dem på plats hehe
November 22, 2001
csm101 wrote:
Duborde ha tänkt på det inna du köpte tv:n i så fall 😉 hehe men vill man ha såna enorma saker får man slita för att få dem på plats hehe
Nu var det inte jag som köpte 36"'arn, hoppas att trådskaparen meddelar hur det gick 🙂
O 32"'arn jag hade var jag tvungen att bära upp för att kunna koppla in o visa killen som skulle köpa den 🙁
När jag köpte den hade jag stor hiss 🙂
August 11, 2005
Json_81 wrote: [quote=csm101] Duborde ha tänkt på det inna du köpte tv:n i så fall 😉 hehe men vill man ha såna enorma saker får man slita för att få dem på plats hehe
Nu var det inte jag som köpte 36"'arn, hoppas att trådskaparen meddelar hur det gick 🙂
O 32"'arn jag hade var jag tvungen att bära upp för att kunna koppla in o visa killen som skulle köpa den 🙁
När jag köpte den hade jag stor hiss 🙂
Hehe ojsan, sorry 😛 hehe
Fast när jag tänker efter så vägde vår 32" philips 70 kg och den baxade jag runt med ensam några gånger, så det ska nog inte vara några som helst problem på två skallar..
February 23, 2004
Tjaa, det hela gick ganska OK... var tvungen att fixa en annan bil.... kartongen fick ej plats i bmw:n. Låna morsans chevy van.... var 3 pers som baxa upp den därbak.... sedan så var vi tvungen att lyfta in TVn via mitt fönster ( ligger jämnsmed gatunivå ) då den inte gick att få ned via trappan. Vi var då 4 pers.... två på ena sidan om fönstret å två på andra. Hela förloppet tog en timme ca.
Men nu står åbäket på plats 😀
1 Guest(s)