Bärbardator köp Zepto, Ferrari, Dell Edit: Acer ???|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bärbardator köp Zepto, Ferrari, Dell Edit: Acer ???
angalid
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
sp_UserOfflineSmall Offline
909736
June 20, 2005 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

easterlund --> en måndad är lite jämfört med killara som jag snackade med. dom hade väntat 7 veckor, och när den entligen kom så fick dom reda på att grafikkortet inte var ett geforce 6600 gt. (nu har zepto ändrat spec till go på sidan)

easterlund
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
909740
June 20, 2005 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

angalid --> Det har alltid stått att det varit ett 6600 Go på zeptos sida så länge jag har sett. Däremot så står det att det ska vara ett GT på znote.se.

angalid
Medlem
909760
June 20, 2005 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

ja det stämmer kanske.
jag hörde bara att det var många som blev besviken
.
men jag har en bra nyhet:

zepto håller på att utveckla ett nytt batteri till 6515 (9 cells)
då bör batteritiden bli åtminstonde vad de har lovat.
med andra ord 2.5-3h, vilket är dugligt för en sådan kraftig dator

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
909851
June 20, 2005 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

jo det vore ju bra med mer batteri tid.. för som det är nu så tänker jag nog inte köpa den. hoppas bara att det kommer innan sommaren är slut. tråkigt att leverans tiden är så dålig... dessutom har dom ju ändrat massa på informationen sen jag såg den första gången... t.ex batteri tiden.. vilken var 5 timmar först.. det är ju troligt 😛 haha

angalid
Medlem
910128
June 21, 2005 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Det verkar som om det var dåliga drivare till grafikkortet som gjorde lite också. Drivarna som följde med var inte anpassad till bärbara utan till desktop datorer vilket innebär att grafikkortet går i full speed hela tiden och drar batteri. laddar man ner de nya drivarna så kommer man upp i 2 timmar och 15 min sa zepto supporten. Dessutom kan man ju köpa till det lite större 9 cells batteriet när det är klart och ha det mindre batteriet tills vidare.

angående levarenstiden, så är den lång bara för att zepto tog i mot beställningar innan de hade fått datorerna själva. 1 månad efter man kunde beställa fick zepto hem de själv 😀 plus att jävligt många som har beställt 6515 och med många olika konfigueringar.

Jag tror 6515 kommer bli grymt populär vilket fall som hälst.
men jag tror jag köper 2415 när den kommer istället 😛

easterlund
Medlem
910141
June 21, 2005 - 8:58 am
sp_Permalink sp_Print

Sa de något om när de beräknar att det nya batteriet ska vara klart? Det vore ju riktigt bra.

Det var meningen att de skulle leverera datorerna 31 Maj, sen fick vi ett mail där de sa att det var försenat en vecka. Men det kom ingen dator, så jag fick ta kontakt med dom och då visade det sig att de hade missat min beställning på något konstigt vis som jag inte kan förstå eftersom att de hade ringt mig bara 2 dagar innan och frågat om jag ville ha den cd-rom enhet sålänge eftersom de inte hade någon DVD brännare då. Och nu sitter jag här den 21 Juni och inte sett skymten av någon dator och fortfarande inte hört något från dem.

angalid
Medlem
910158
June 21, 2005 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

Ja det är inte speciellt kul när ens order kommer bort. men tur att det var zepto och inte något stort företag som knappt har service i svergie samt sån där dryg växel osv..
jag tror faktiskt på zepto fast allt man hört om batteritid och hög leveranstid. De nya datorerna har ju grym kvalité och den absolut senaste tekniken och jag tycker zepto är värd att vänta på.

ang det nya batteriet så vet jag inte hur det ligger till. Inget företag har hittentills tagit på sig att tillverka de nya batterierna men de jobbar för fullt med att lösa det. Jag tippar att allt är klart i höst, man kanske får vänta 1-2 måndar men det är det värt. annars kan man ju köpa 2
batterier som de readan har istället.

Visst, lite krångligt att byta kanske....

sen kan man ju fråga sig när man behöver batterit, åker man bil tex så har man ju adapter och på tåg finns det ju uttag nu. om man ska sitta utomhus nu i sommar kanske?? men man ser ju fan inte ett skit endå på de där skärmarna när det är ljust 😛

zepto 2415 ska jag köpa allafall 😀 (som det ser ut nu)

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
910162
June 21, 2005 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

angalid wrote: Ja det är inte speciellt kul när ens order kommer bort. men tur att det var zepto och inte något stort företag som knappt har service i svergie samt sån där dryg växel osv..
jag tror faktiskt på zepto fast allt man hört om batteritid och hög leveranstid. De nya datorerna har ju grym kvalité och den absolut senaste tekniken och jag tycker zepto är värd att vänta på.

ang det nya batteriet så vet jag inte hur det ligger till. Inget företag har hittentills tagit på sig att tillverka de nya batterierna men de jobbar för fullt med att lösa det. Jag tippar att allt är klart i höst, man kanske får vänta 1-2 måndar men det är det värt. annars kan man ju köpa 2
batterier som de readan har istället.

Visst, lite krångligt att byta kanske....

sen kan man ju fråga sig när man behöver batterit, åker man bil tex så har man ju adapter och på tåg finns det ju uttag nu. om man ska sitta utomhus nu i sommar kanske?? men man ser ju fan inte ett skit endå på de där skärmarna när det är ljust 😛

zepto 2415 ska jag köpa allafall 😀 (som det ser ut nu)

jo jag tror med på zepto.. hoppas inte batteriet blir för dyrt när det kommer bara.. men vad är det för 2415 modell du pratar om ? aldrig hört talas om.. specifikationer?

angalid
Medlem
910165
June 21, 2005 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

mellan 700-1200:- skulle batteriet gå på.

2415 finns i danmark och norge, men inte sverige!
varför???!!!

allafall skulle zeptos direktör från usa ha ett möte med direktören från sverige, de skulle diskutera om de ska sälja den i sverige överhuvudtaget, och om de ska de kommer de disskutera pris osv...

zepto's 2415w är uppdradering av 2215w. skillnaden är widescreen skärm med mycket bra upplösning, bättre grafikkort, och lite smått å gott.
den har också ett väldigt snyggt lock i någon rödmetallic färg. kortet från pc-direct.dk är ganska dålig men jag hittade en annan bild på nätet där man såg bättre.

2415 är ungeför som 6515 förutom att man tagit ett lite sämre grafikkort och i och med det fått längre batteritid. Det är också mycket bättre upplösning på 2415

Gjollo
Medlem
Forum Posts: 22
910193
June 21, 2005 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

angalid wrote: ja o ja.
6515 är lätt fetare.
men så kommer vi till batteritiden.
det finns att ganska enkelt sammanband mellan grafikkort och battaritid. cry

fundear på att köpa en 6515 nu faktiskt. mycket pga grafikkortet och den snabba 7200 varvs hårddisken man kan lägga till.
Det är nog faktiskt den ända datorn i hyffsat pris jag kan tänka mej att det går att spela alla nya spel på utmärkt. kolla in på http://www.zepto.se och gå till datorguide och skrolla ner till 3dmark testet! NAJS!
prestanda!

kan det verkligen stämma att 6515 fått 4800 poäng på 3dmarks 2003 testet?! verkar ju riktigt bra, om siffrorna stämmer dvs....

angalid
Medlem
910196
June 21, 2005 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ja det stämmer faktiskt väldigt bra.
grafikkortet är bland de bästa på marknaden faktiskt.
7200 varvs hårddisken bidrog också.

kolla själv på zepto.se

Gjollo
Medlem
910201
June 21, 2005 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm...har det gjorts nått oberoende test av datorn? skulle görna se ett sånt innan jag tror på det....

angalid
Medlem
910202
June 21, 2005 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

zepto har gjort 3dmark test på alla datorer.
och på 4200 stämmde det allafall överens med vad vanligt folk får.
Jag är faktiskt inte så förvånad att 6515 fick så bra

Gjollo
Medlem
910427
June 21, 2005 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm ska man ta 60GB med 7200rpm(+1.0007,50kr) eller 80GB med 5400rpm (+1.031,25kr)? mer för pengarna med 80Gb fast den är ju långsammare vad rekomenderar ni (på 6515WD)?

Fido
Medlem
Forum Posts: 19
910591
June 22, 2005 - 6:14 am
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: [quote=Gilgamesh]Gå inte efter utseendet... ta Dell datron pga av det grova Grafikkortet + att den kommer sjunka i pris vid sommarens slut :P...

Jo det har du ju rätt i. Dell är ju inte heller så fula precis. Fast är inte den ganska stor ? det är ju en 17" på om jag inte minns fel. dessutom står det ju inget om batteri tid, vilket är ganska viktigt.

Batteri tiden är ca 3 timmar dock har jag inte spelat på batteri drift.

spelar gta san andreas på högsta upplösning, fungerar fin fint 😀

Tror jag har 1gb ram också 😕 få kolla upp det i kväll

men satsa på dell:n om du vill ha en kraftfull laptop, den är ganska stor så om du ska springa runt med den så kanske det blir jobbigt i längden!

Mvh Fredrik

angalid
Medlem
910599
June 22, 2005 - 6:44 am
sp_Permalink sp_Print

jag skulle ta den snabba 7200varvs disken

wqannis
Medlem
Forum Posts: 29
910612
June 22, 2005 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Har själv Dell-dator, inte lika kraftig som du men ja säger bara de att de har en bra batteritid!

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
910646
June 22, 2005 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Eftersom att jag föredrar smidighet mycket så tror jag den stora dell datorn blir jobbig i längden.. just nu är jag mest inne på att köpa zeptos 6515wd.

Edit: Undrar också över en annan sak. så småningom kommer jag få bredband där jag bor. stor villa. (större än genomsnittet) och då vill jag självklart ha största mobilitet i hemmet med min bärbara. Därför undrar jag om det går att ha en router som ger ut trådlöst wifi-g (eller va det heter) 108mbps. och kunna röra sig över stora ytor? alltså upp och ned i huset utan att förlora kontakten med internet (1 mbit). hur lång räckvidd har egentligen en sån? någon som har något förslag på en bra ?

easterlund
Medlem
910956
June 22, 2005 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag var och köpte en Netgear WGT624 i veckan, och jag blev grymt nöjd, helt klart över förväntan. Med denna tror jag absolut inte att du ska ha några problem!

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
911192
June 23, 2005 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

easterlund wrote: Jag var och köpte en Netgear WGT624 i veckan, och jag blev grymt nöjd, helt klart över förväntan. Med denna tror jag absolut inte att du ska ha några problem!

Okej! uppskattar förslaget.. ska titta lite närmre på den.. har hört att d-link gör lite scheise grejer men netgear ska ju vara kvalité 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 140
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL