June 28, 2007
Jao, finns väl många liknande trådar men känns alltid bäst att skapa en egen för att få specifika svar.
Är på jakt efter en bärbar dator som ska inhandlas när sommarlönen dimper in om någon månad. Det jag kommer använda datorn till är mycket surfning och musiklyssning samt lite bild- och videoeditering. Datorn måste klara av att hålla hyfsat många saker igång samtidigt utan att sega ner sig. Spelandet består nästintill endast av icke så krävande spel som CS men vill endå ha en dator som klarar lite mer ifall man skulle spela något annat.
Är väldigt kluven till om det är 17"- eller 15,4"-skärm som gäller, vad är bäst? Motivera.
Spec. som är hyfsat viktiga förövrigt: Bluetooth, minst 100gb hdd. Utseendet är också det en ganska viktigt sak att väga in.
Har själv bara kollat lite och hittat HP Pavilion dv6275ea.
Ligger ju tyvärr lite över min maxgräns vad det gäller priset men den medföljande externa hårddisken väger upp det.
Vad säger ni, vad finns det för fler alternativ? Hjälp en smått vilsen person =)
February 23, 2004
Jag skulle kika litet på Dells webbsida, där kan du finna en hel del laptops och du kan även modifiera dem litegranna. Efter köp så inhandlar du ett stycke Expresscard 54 ljudkort från Creative för bättre ljud.
En bra laptop ( som jag själv har ) är Inspion 6400 med det stora batteriet ( 9-cells ) då får du bra prestanda, bra skärm samt lång driftstid ... ca 6 timmar.
June 28, 2007
Hexxy wrote: Jag skulle kika litet på Dells webbsida, där kan du finna en hel del laptops och du kan även modifiera dem litegranna.
Hur är grafikkortet i Dell (Inspiron 6400 som du tipsade om) jämfört med HP's? Vad är de övriga skillnaderna? Förklara för- och nackdelarna för mig 🙂
February 23, 2004
Tjaa, i min Dell Inspiron 6400 sitter det ett ATI Mobility Radeon X1400 med 256 MB grafikminne ( separat ) ... helt okej grafikkort... ger bra prestanda i de flesta nyare spel. Har även stöd för ATIs bildförbättringsteknik AVIVIO..... nu vet jag inte om Dell har kvar det kortet i nyare modeller av 6400.
July 5, 2007
Kolla denna tråd
http://www.flashback.info/show.....ost7623371
Om det är sant så låter det onekligen PERFEKT.
1 Guest(s)